Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Pasukan Khas Ditubuh Kaji...

ROMPIN - Satu pasukan petugas khas akan ditubuhkan bagi membangunkan model Kelas Al-Quran...

SL1M Bantu Graduan Atasi...

PUTRAJAYA - Menempuh perjalanan lebih lima jam dari Alor Setar, Kedah ke Kuala...

Angka Kematian Akibat Ebola...

GENEVA - Kira-kira 6,400 orang mati akibat Ebola berikutan pertambahan kes di Sierra...

Bailly Bintang Pertama Diikat...

LONDON - Pertahanan tengah Villarreal dan Ivory Coast, Eric Bailly menjadi pemain pertama...

Lebuh Raya PLUS, SMART Dan MEX Beri Diskaun Sempena Krismas

KUALA LUMPUR – Tiga syarikat lebuh raya menawarkan rebat dan diskaun tol kepada pengguna sempena perayaan Hari Krismas yang akan disambut Jumaat ini.

Ketua Pegawai Operasi PLUS Malaysia Berhad, Mohammad Fuad Khusairi berkata pengguna kenderaan Kelas 1 yang membayar tol menggunakan sistem elektronik pada 25 Dis berpeluang menikmati rebat tol sebanyak 20 peratus.

“Rebat tol sebanyak 20 peratus itu akan dimasukkan ke dalam kad Touch ‘n Go atau kad PLUSMiles (dalam bentuk tambah nilai) pengguna antara 15 Jan 2016 hingga 14 April 2016,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Rebat tol itu melibatkan rangkaian lebuh raya PLUS iaitu Lebuh Raya Utara-Selatan, Lebuh Raya Butterworth-Kulim (BKE), Lebuh Raya Utara-Selatan Hubungan Tengah (ELITE) dan Jambatan Kedua Malaysia-Singapura (Linkedua).

Bagaimanapun, rebat berkenaan tidak diberikan untuk pengguna yang membayar tol di Plaza Tol Tanjung Kupang, Bukit Kayu Hitam, Bangunan Sultan Iskandar dan Jambatan Pulau Pinang, katanya.

Syarikat Mengurus Air Banjir & Terowong Sdn Bhd (SMART) turut mengumumkan diskaun sebanyak 20 peratus kepada semua kenderaan bermula pada 6 pagi 25 Dis ini hingga 6 pagi keesokannya.


Ketua Pegawai Operasi Lebuhraya SMART, Mohd Fuad Kamal Ariffin berkata diskaun tol yang diberikan adalah sebagai menghargai pengguna yang menggunakan Lebuh Raya SMART pada hari perayaan tersebut.

Sementara itu, Maju Expressway Sdn Bhd turut memberikan diskaun sebanyak 10 peratus kepada pengguna yang menggunakan Lebuh Raya Maju (MEX).

Pegawai Eksekutif Kanan Korporat MEX Saiful Bakhri Mohd Annuar berkata pemberian diskaun sebanyak 10 peratus itu bermula pada 12 tengah malam 25 Dis ini dan akan tamat pada 11.59 malam 26 Dis.

“Bagi pengguna yang melalui Plaza Tol Seri Kembangan masih lagi boleh menikmati laluan percuma sehingga diberitahu kelak,” katanya. – BERNAMA

[wpdevart_youtube]p78U2I1I-4U[/wpdevart_youtube]

  • Lagi berita berkaitan:
  • Tol

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori