Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Keberkesanan Vaksin Berkurangan Dengan...

PUTRAJAYA: Penerima vaksin COVID-19 disarankan mengambil dos penggalak sekurang-kurangnya tiga bulan selepas menerima...

Rafizi Bebas Hukuman BAFIA,...

SHAH ALAM - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd Rafizi Ramli tidak...

Neymar, Ronaldo Jadi Buruan...

SEPERTI selebriti, pemain bola sepak juga tidak terlepas dari bahang populariti sehingga mereka...

Kolej Vokasional Langkawi Khusus...

LANGKAWI - Kolej Vokasional Langkawi akan dijadikan kolej vokasional pertama khusus untuk bidang...

Kerajaan Beri Komitmen Penuh Bina 1 Juta Rumah Mampu Milik

KUALA LUMPUR — Kerajaan memberi komitmen penuh untuk membina satu juta rumah mampu milik untuk rakyat bagi memberi peluang kepada golongan berpendapatan rendah dan sederhana memiliki rumah sendiri, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata ia selaras dengan dengan hasrat kerajaan untuk membina rumah mampu milik khusus bagi kumpulan berpendapatan rendah (B40) dan kumpulan berpendapatan sederhana (M40).

“Komitmen kerajaan bagi membina rumah telah dipenuhi, dimana 139,338 rumah mampu milik atau 12.5 peratus telah siap dibina, manakala 311,281 buah rumah atau 28 peratus kini berada dalam pelbagai peringkat pembinaan,” katanya pada sidang akhbar selepas mengunjungi Ekspo Jualan Perumahan Edisi Nasional, di sini, hari ini.

Najib turut menjelaskan baki sasaran pembinaan rumah mampu milik itu kini sedang dalam proses perancangan, pra-kelulusan dan sebagainya. – BERNAMA

Kategori