Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Insiden Basikal: Minta Masyarakat...

JOHOR BAHRU - "Cukup-cukuplah. Saya amat berharap masyarakat hentikan tular yang menyalahkan ibu...

Pesakit Zika Meninggal Dunia...

KUALA LUMPUR - Kementerian Kesihatan mengesahkan seorang pesakit lelaki dari Sabah, yang merupakan...

Air Minuman Dibaca Ayat...

AIR minuman yang didakwa dibacakan ayat-ayat al-Quran akan dilarang dijual tidak lama lagi. Pelaksanaan larangan...

2.4 Hektar Parkir Kenderaan...

SADAO (Selatan Thailand) - Bagi kemudahan rakyat Malaysia untuk melancong ke Thailand, sebuah...

Kanak-Kanak 6 Tahun Cedera Digigit Beruk

ALOR SETAR – Seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun cedera di betis kanan selepas digigit seekor beruk yang dipelihara berhampiran rumahnya di Kampung Paya Mengkuang, Pendang, semalam.

Dalam kejadian pukul 5 petang itu, Nur Syahadatul Fatehah Mohd Shahbudin, 6, sedang bermain dengan sepupu dan beberapa rakannya sebelum beruk terbabit menyerang anaknya.

Ibu mangsa, Mashitah Taha, 40, berkata ketika kejadian dia sedang memasak di dapur sebelum salah seorang penduduk berhampiran memaklumkan kejadian yang menimpa anak bongsunya itu.

“Saya terus bergegas ke tempat kejadian dan terkejut melihat keadaan anak yang berlumuran darah dan sedang menjerit kesakitan. Beruk yang menggigit anak gagal dikesan kerana telah melarikan diri.

Kami terus membawa dia ke Hospital Yan untuk mendapatkan rawatan namun terpaksa dipindahkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) kerana keadaan lukanya yang agak serius,” katanya ketika ditemui di wad Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini hari ini.


Mashitah berkata Nur Syahadatul Fatehah dijadualkan akan menjalani pembedahan hari ini kerana mengalami luka yang agak dalam sehingga menampakkan tulang betisnya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori