Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Anggota Polis Maut Digilis...

NILAI - Seorang anggota polis maut digilis sebuah lori dalam kejadian langgar lari...

Ikrar Menyokong Tatakelakuan Industri...

Perkerja seni harus jujur dan ikhlas dalam melakukan kerja seni mereka. Hormati kerja dan karya, sebelum, semasa dan selepas mengerjakannya. Kesenian akan menjadi rendah darjatnya jika pekerja seni hilang hormat pada kerja dan karyanya.

Adegan Ikat, Libas Cemeti...

Susulan daripada pengharaman tayangan filem sensual Fifty Shades of Grey, ada segelintir pihak...

JDT Beri Wang Hadiah...

JOHOR BAHRU - Kelab Bola Sepak Johor Darul Ta'zim (JDT) dan para pemainnya...

Kadar Antara Bank Jangka Pendek Ditutup Stabil

KUALA LUMPUR – Kadar antara bank jangka pendek ditutup stabil selepas campur tangan Bank Negara Malaysia (BNM) bagi menyerap lebihan akses daripada sistem kewangan.

Lebihan mudah tunai dalam sistem konvensional jatuh kepada RM34.40 bilion berbanding RM42.84 bilion pada sebelah pagi, manakala dalam sistem Islam ia merosot kepada RM8.91 bilion daripada RM11.36 bilion.

Sebelum itu, BNM menjalankan empat tender, iaitu lelongan matang, lelongan matang Islam Qard , program murabahah komoditi dan repo terbalik.

Bank pusat itu juga melaksanakan satu tender pasaran wang konvensional RM34.40 bilion dan pasaran wang Qard RM6.5 bilion, kedua-duanya untuk wang sehari.


Kadar rujukan Islam semalaman berada pada 2.96 peratus, manakala kadar satu, dua dan tiga minggu masing-masing berada pada 3.02 peratus, 3.06 peratus dan 3.11 peratus. – BERNAMA

  • Lagi berita berkaitan:
  • BNM

Kategori