Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

12 Warga Indonesia Ditahan...

ALOR SETAR - Seramai 12 warga Indonesia ditahan Jabatan Imigresen Kedah dalam operasi...

7 Lori, 2 Treler...

SHAH ALAM - Tujuh buah lori 10 tan dan dua treler milik sebuah...

Lelaki Ditahan Kerana Cuba...

SEORANG lelaki yang cuba menyelamatkan seekor anjing yang ditinggalkan di dalam kereta bersuhu...

Polis Tunggu Laporan DNA...

Sepang : Polis masih menunggu laporan proses pemadanan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) bagi...

Johor Perkenal Sistem Bayar Parkir Guna Khidmat SMS

JOHOR: Dengan perkembangan dunia teknologi masa ini, beberapa cara telah dikaji untuk memudahkan pengguna membuat bayaran parkir sepeti membuat pembayaran menggunakan SMS dan kerajaan tempatan Johor akan menggunakan sistem baharu ini untuk memudahkan pembayaran dilakukan.

SMSParkir ini akan dilalakuan di Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah terlebih dahulu bermula 1 April tahun ini dan akan melibatkan hampir 20,000 lot meletakkan kenderaan.

Sistem ini dibangunkan oleh UTM, dimana semua penggunakan boleh membuat bayaran dengan menghantar SMS atau boleh mendapatkan satu aplikasi khusus bagi yang menggunakan telefon pintar.

Nilai pembayaran parkir akan ditolak melalui kredit pascabayar atau prabayar penggunakan yang menggunakan perhidmatan ini. Bagi yang mahu mengaktifkannya, hanya perlu mendaftar dengan menghantar nombor plat dan lot parkir kepada satu nombor khusus yang disediakan.


Sistem pembayaran parkir yang efisien ini dijangka akan diluas dan digunakan di majlis bandaraya lain sekitar Johor menjelang hujung tahun ini, sebelum digunakan juga oleh negeri lain. -MYNEWSHUB.CC

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=_wXw8OV6vXk]

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori