Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

218 Mat Rempit Ditahan...

GEORGETOWN - Seramai 218 individu termasuk lapan remaja perempuan ditahan polis dalam Op...

Media Prima Harap Kekalkan...

KUALA LUMPUR - Media Prima Bhd berharap dapat mengekalkan pertumbuhan dua digit dalam...

Popular Bukan Jaminan, Virus...

SHAH ALAM - Kumpulan Virus gagal melayakkan diri ke peringkat akhir pertandingan Maharaja...

35% Aduan Selesai Enam...

PEKAN – Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) berjaya menyelesaikan sebanyak 35 peratus...

Jenazah 3 Pelajar Malaysia Terkorban Di Jordan Tiba Di KLIA

SEPANG – Jenazah tiga pelajar Malaysia yang terkorban dalam kemalangan jalan raya di Jordan Sabtu lepas tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini hari ini.

Penerbangan Royal Jordanian, RJ185 yang membawa jenazah Fatin Iqmal Idziyani Che Aziz, Hana’ Azhar dan Al Najiatun Nailah Mohd Safie. mendarat di KLIA pada kira-kira 4.25 petang.

Ketibaan jenazah disambut beberapa pegawai dari Wisma Putra dan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP).

Jenazah Hana’ dan Al Najiatun Nailah kemudiannya diterbangkan ke Kota Baharu, Kelantan dengan pesawat MH1402 pada pukul 6.25 petang.

Dalam pada itu, van yang membawa jenazah Fatin Iqmal Idziyani dilihat keluar dari kompleks kargo KLIA pada pukul 6.15 petang dengan diiringi ibunya, Rapidah Mat Rani dan suami, Ahmad Sabri Mat Baharin.

Bercakap kepada pemberita yang menunggu di pintu masuk ke kompleks kargo itu, Rapidah, 47, berkata beliau bersyukur jenazah anaknya selamat tiba di tanah air walaupun prosesnya memakan sedikit masa.

Beliau yang masih sebak dengan insiden itu turut merakamkan penghargaan kepada MAIWP, Wisma Putra dan rakan-rakan anaknya kerana banyak bantu ketika mereka buntu memikirkan bagaimana untuk bawa jenazah pulang.


“Sebagai golongan kurang berkemampuan kami buntu dan risau memikirkan soal itu, namun bersyukur kerana MAIWP tampil menghulurkan bantuan dalam urusan membawa pulang arwah,” katanya.

Rapidah berkata jenazah akan dibawa ke Masjid Al-Bukhary, Jalan Hang Tuah dekat sini untuk disembahyangkan sebelum dibawa pulang ke kampung halamannya di Lenggong, Perak untuk dikebumikan.

Ketiga-tiga pelajar tahun tiga Universiti Mu’tah, Jordan itu maut dalam kemalangan jalan raya di Ashrafiyeh, wilayah Mafraq ketika dalam perjalanan untuk menghadiri satu program keagamaan.

Kerajaan Kelantan dan MAIWP dilaporkan membiayai kos penghantaran pulang kesemua jenazah pelajar itu ke Malaysia. – BERNAMA

[wpdevart_youtube]hzO5eOocFF0[/wpdevart_youtube]

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori