Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Jangan Sebar, Muat Naik...

PUTRAJAYA – Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) mengingatkan orang ramai agar tidak...

Akhbar Mohon Maaf, Saman...

KUALA LUMPUR - Kes saman fitnah yang difailkan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah...

ePassport Malaysia Diiktiraf Dokumen...

KUALA LUMPUR - Jabatan Imigresen Malaysia menerima Anugerah Dokumen Pengenalan Diri Serantau Terbaik...

BB Bakal Hadir Dengan...

Khas kepada anda yang merindui aplikasi chat BBM pada peranti beri hitam ini,...

JDT Diramal Terus Dominasi Liga Malaysia 2017

KUALA LUMPUR – Juara bertahan Liga Super, Johor Darul Ta’zim (JDT) diramal terus mendominasi saingan Liga Malaysia (Liga-M) 2017 yang bermula esok.

Sekalipun ketua jurulatih Mario Gomez yang menggemudi untuk kejuaraan hatrik Liga Super tidak lagi bersama pasukan itu, JDT tetap dilihat konsisten sebagai calon utama untuk muncul juara musim ini.

Ketua jurulatih skuad Harimau Malaysia Datuk Ong Kim Swee berkata kehadiran beberapa pemain baharu seperti penyerang kebangsaan, Ahmad Hazwan Bakri dari Selangor dan Mohd Safawi Rasid dari T-Team, akan memberi lebih banyak pilihan kepada barisan kejurulatihan JDT untuk merencana strategi dalam setiap perlawanan.

“Saya juga tidak nampak kesan ketara dari segi corak permainan JDT susulan keputusan Mario Gomez untuk ‘berpisah’ dari pasukan itu kerana pengganti beliau, Benjamin Mora dari JDT II sudah kenal dengan pemain JDT I selain memahami falsafah permainan di JDT.

“Saya yakin mereka mampu meraih beberapa trofi musim ini,” kata Kim Swee.

Bagaimanapun pengendali kelahiran Melaka itu berkata dua pendatang baharu Liga Super – Melaka United dan PKNS FC selain Kedah dan Perak, dilihat akan menjadi pencabar utama kepada JDT untuk musim ini.

Bekas pemain kebangsaan, Mohd Azuan Zain turut menyifatkan persefahaman mantap di antara pemain tempatan dan import akan membantu JDT meneruskan rentak cemerlang seperti dilakukan musim lepas.


“Saya yakin JDT mampu meraih sekurang-kurangnya dua trofi pada saingan Liga Malaysia musim ini,” kata Mohd Azuan yang pernah mengendalikan beberapa pasukan seperti Johor FC dan UiTM FC.

Bekas jurulatih Sime Darby FC, Ismail Zakaria pula berpandangan juara Piala Malaysia musim lepas, Kedah akan menjadi pencabar utama dalam memburu kejuaraan Liga-M musim ini.

JDT akan menentang Kedah pada perlawanan Piala Sumbangsih merebut Piala Sultan Ahmad Shah di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, esok.

Perlawanan berkenaan dikira sebagai saingan pertama Liga Super 2017, selain turut melibatkan enam aksi Liga Perdana. – BERNAMA

Kategori