Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Temui Objek Pelik, Booth...

MINGGU lalu Karnival Jualan Mood Republik yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra...

Tumpu 7 Kesalahan Utama,...

SARIKEI - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Sarawak akan memperkasakan lagi penguatkuasaan di negeri...

Taufan Paling Kuat Badai...

TOKYO – Taufan paling kuat pernah membadai Jepun dalam tempoh 25 tahun tiba...

Demi Selamat Anak Kucing,...

MIAMI - Demi menyelamatkan seekor anak kucing yang menjadi sahabat baharunya, seorang wanita...

Jari Tersepit Ketika Baiki Enjin Kereta

BACHOK – Seorang mekanik di Kelantan mengalami kecederaan pada bahagian jarinya ketika dia sedang membaiki enjin sebuah kereta di Kampung Baru Hujung Repek, petang Khamis.

Pegawai Bomba dan Penyelamat Daerah Bachok, Kasyfi Syahmi Ghazali berkata, ketika pihaknya tiba di bengkel itu, mangsa, Razali Mat Zin, 32, masih lagi didapati sedang mengerang kesakitan.

Siasatan awal menunjukkan jari kelingking kanan mangsa tersepit pada bahagian tapak enjin kereta model Perodua Kancil yang sedang diselenggara di bengkel kenderaan berkenaan.

“Kami menerima panggilan mengenai kejadian pada jam 4.12 petang dan tiba sejurus kemudian. Operasi diketuai Pegawai Bomba Kanan 1, Ahmed Mazdan Jusoh bersama tujuh orang anggota.

“Ketika pasukan bomba tiba jari mangsa telah bengkak. Jari mangsa dapat dikeluarkan dalam masa sejam dengan menggunakan pemotong hidraulik,”katanya kepada pemberita.


Kasyfi berkata, masa yang diambil agak lama kerana pihak bomba perlu untuk meminimumkan tahap kerosakan pada bahagian enjin kereta tersebut.

Menurutnya, mangsa bernasib baik hanya mengalami cedera ringan dan dihantar ke hospital untuk rawatan lanjut. – Sinar Harian

  • Lagi berita berkaitan:
  • Jari

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori