Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

‘Tonton Pornografi Ubah Kimia...

HANYA satu klik, segala maklumat di Internet boleh diakses tanpa sempadan hingga tanpa...

Lebih 20 Juta Populasi...

KUALA LUMPUR - Seramai 20,053,472 individu atau 85.7 peratus daripada populasi dewasa di...

Ekspo Astana 2017 Tingkat...

ASTANA (Kazakhstan) - Ekspo Astana 2017 yang diadakan di sini dijangka meningkatkan hubungan dua hala antara...

“Jangan Terlalu Bimbang UEC,...

IPOH – Kerajaan Negeri menerima secara terbuka untuk mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersama (UEC),...

Jam City Lancar Harry Potter Di App Store, Google Play

LOS ANGELES – Jam City, sebuah studio permainan mudah alih yang berpangkalan di Los Angeles, hari ini mengumumkan bahawa permainan mudah alih baharu Harry Potter: Hogwarts Mystery boleh diperolehi untuk dimuat turun sekarang di App Store dan Google Play.

Dibangunkan oleh Jam City dengan kerjasama Warner Bros. Entertainment Interactive, Harry Potter: Hogwarts Mystery adalah permainan mudah alih pertama di mana pemain mencipta watak dan pengalaman hidup mereka sendiri sebagai seorang pelajar Hogwarts.

Permainan itu akan dilancarkan di bawah Warner Bros. Interactive Entertainment Portkey Games, sebuah label yang didedikasikan untuk mewujudkan pengalaman mudah alih dan permainan video baharu yang menempatkan pemain di tengah-tengah pengembaraan mereka sendiri, yang diilhamkan oleh cerita asal J.K. Rowling.

“Ada beberapa detik di mana sebuah syarikat hiburan mudah alih mempunyai peluang untuk benar-benar membawa keajaiban ke dunia dan kami sangat teruja dengan sambutan luar biasa yang diterima untuk permainan kami daripada peminat Harry Potter di merata tempat,” kata Chris DeWolfe, pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi Jam City.

“Kami di Jam City telah berusaha keras untuk memastikan bahawa mana-mana ahli sihir yang mempunyai cita-cita tinggi boleh memasuki Hogwarts melalui telefon pintar dan tablet mereka dan memulakan pengembaraan magik mereka.”

Kisah Harry Potter: Hogwarts Mystery ditetapkan pada tahun 1980-an. Di dalam permainan itu, pemain akan melangkah maju sebagai seorang pelajar melalui Hogwarts, dengan menyertai satu daripada empat buah rumahnya.

Pemain akan dapat membuat dan meningkatkan watak peribadi dengan menggunakan satu sistem penyesuaian avatar, belajar pelbagai kemahiran magik, dan menjalin hubungan dengan pelajar lain.

Mereka juga akan dapat menguasai segala-galanya daripada membuat ramuan di bawah pandangan kritikal Snape, kepada Transfigurasi dengan Profesor McGonagall.

Bersama-sama dengan menyihir yang interaktif, permainan ini mempunyai sebuah sistem pertemuan di mana pilihan naratif memberi kesan kepada bahagian cerita.

“Terlibat di dalam pembuatan permainan mudah alih Harry Potter: Hogwarts Mystery akan memberikan keseronokan kepada cucu-cucu saya,” kata Dame Maggie Smith, suara bagi Profesor McGonagall di dalam permainan itu.

Pemain akan juga diperkenalkan kepada beberapa watak asal permainan seperti Penny, seorang pakar ramuan Hufflepuff yang popular, Tulip, seorang Ravenclaw yang suka bergurau dan memberontak, dan Merula, seorang Slytherin yang mempunyai sejarah masa lampau yang hitam.

Ketika pemain membongkar misteri Hogwarts, mereka akan menerokai lokasi-lokasi yang biasa seperti Diagon Alley dan Hogsmeade.

Harry Potter: Hogwarts Mystery boleh dimainkan secara percuma dan boleh didapati SEKARANG pada peranti mudah alih melalui App Store dan Google Play.

Untuk maklumat lanjut mengenai Harry Potter: Hogwarts Mystery, dan untuk berhubung dengan peminat Harry Potter yang lain, sila layari www.facebook.com/HPHogwartsMystery/, www.twitter.com/HogwartsMystery, dan untuk maklumat lanjut sila layari www.HarryPotterHogwartsMystery.com/.

Maklumat mengenai Jam City:

Jam City adalah sebuah peneraju dunia di dalam hiburan mudah alih, dengan menyediakan pengalaman permainan sosial untuk berjuta-juta orang pemain di seluruh dunia.

Jam City ditubuhkan pada tahun 2010 oleh pengasas bersama MySpace Chris DeWolfe dan Aber Whitcomb, dan bekas eksekutif 20th Century Fox Josh Yguado.

Jam City adalah sebuah kuasa besar kreatif di sebalik beberapa francais permainan sosial yang paling tinggi mencatatkan keuntungan dan lama bertahan bagi mudah alih, termasuk Cookie Jam (pemenang “Permainan Terbaik Tahunan” Facebook) dan Panda Pop.

Jam City adalah studio untuk ke Hollywood, setelah membangunkan permainan mudah alih yang kaya dengan naratif dan mendalam di sekitar jenama-jenama hiburan ikonik termasuk Harry Potter, Family Guy dan Marvel Avengers.

Jam City mempunyai 500 orang pekerja di seluruh studio di Los Angeles (Ibu Pejabat), San Francisco, San Diego, Bogota dan Buenos Aires.

Pasukan Jam City terkenal dengan kecemerlangan kreatif dan inovasi teknologi mereka di dalam bidang-bidang utama termasuk bercerita, sains data dan pandangan pengguna.

Maklumat mengenai Warner Bros. Interactive Entertainment:

Warner Bros. Interactive Entertainment, sebuah bahagian dari Warner Bros. Home Entertainment, Inc., adalah sebuah penerbit, pemaju, pelesen dan pengedar utama di seluruh dunia bagi kandungan hiburan bagi ruang interaktif merentasi semua platform, termasuk permainan konsol, genggam, mudah alih dan berasaskan komputer bagi kedua-dua tajuk permainan dalaman dan pihak ketiga.


Maklumat mengenai Portkey Games:

Portkey Games, dari Warner Bros. Interactive Entertainment, adalah sebuah label permainan yang didedikasikan untuk mewujudkan pengalaman permainan video dan mudah alih Alam Sihir yang baharu yang menempatkan pemain di tengah-tengah pengembaraan mereka sendiri, yang diilhamkan oleh cerita asal J.K. Rowling.

Portkey Games menawarkan kepada pemain dengan peluang untuk membuat pilihan naratif mereka sendiri dan terlibat dengan penetapan Alam Sihir untuk mencari pengalaman baharu dan unik.

Label itu dicipta untuk membawa pemain dan peminat dengan pengalaman permainan baharu yang membolehkan mereka menyelidiki Alam Sihir dengan cara yang mendalam di mana mereka dapat mencipta cerita magik mereka sendiri.

Maklumat mengenai Siri Harry Potter:

Harry Potter terus menjadi sebuah fenomena global. Setiap satu daripada tujuh naskhah buku oleh pengarang J.K. Rowling telah mencatatkan rekod jualan, dengan siri itu sehingga kini telah menjual lebih 500 juta naskhah di seluruh dunia dan diterjemahkan ke dalam 80 bahasa.

Filem-filem Harry Potter, yang dihasilkan oleh Warner Bros. Pictures, telah meraih lebih daripada $7.7 bilion sehingga kini di pawagam-pawagam di seluruh dunia, sekali gus menjadikan Harry Potter sebagai satu daripada francais filem yang terbesar dalam sejarah.

HARRY POTTER: perisian HOGWARTS MYSTERY © 2018 Jam City, Inc. Dibangunkan oleh Jam City. Jam City® dan Logo Jam City adalah tanda dagangan berdaftar dan/ atau yang tidak berdaftar bagi Jam City, Inc. WIZARDING WORLD, HARRY POTTER dan FANTASTIC BEASTS Publishing Rights © J.K. Rowling. Watak-watak, nama dan tanda-tanda yang berkaitan dalam PORTKEY GAMES, HARRY POTTER: HOGWARTS MYSTERY, WIZARDING WORLD, HARRY POTTER dan FANTASTIC BEASTS adalah © dan Warner Bros. Entertainment Inc. Semua Hak Cipta Terpelihara.

WB GAMES LOGO, WB SHIELD: ™ & © Warner Bros. Entertainment Inc. (s18)

Nota Editor:

– Untuk memuat turun aset bagi Harry Potter: Hogwarts Mystery, sila layari: https://app.box.com/v/HPHogwartsMystery-Asset

– Untuk melihat atau menanam pelancaran Harry Potter: Hogwarts Mystery yang baharu, sila layari: https://youtu.be/ehixbGzOZ_M

SIARAN BERITA VIDEO 60 SAAT – VIDEO BERESOLUSI TINGGI

– VNR 60 MUKTAMAD (Muat Turun Bergerak cepat):
https://spaces.hightail.com/receive/U9rhF6TuD5
– VNR 60 (Muat Turun Dropbox): https://www.dropbox.com/s/z0yplfmctvzcole/4036%20Harry%20Potter%20VNR%2060%20v7.mp4?dl=0
– Siaran Berita Video 60 Saat (YouTube): https://www.youtube.com/watch?v=zp8wk6IMAUs&feature=youtu.be

SIARAN BERITA VIDEO 90 SAAT – VIDEO BERESOLUSI TINGGI
– VNR 90 MUKTAMAD (Muat Turun Bergerak cepat):
https://spaces.hightail.com/receive/SkqfFtLpMA
– VNR 90 (Muat Turun Dropbox): https://www.dropbox.com/s/6if8b0tdzb8c8bt/4032%20Harry%20Potter%20VNR%2090%20v7.mp4?dl=0
– Siaran Berita Video 90 Saat (YouTube): https://www.youtube.com/watch?v=nvivyi6D6U0&feature=youtu.be

PAKEJ B-ROLL – VIDEO BERESOLUSI TINGGI
– EPK (Muat Turun Bergerak cepat): https://spaces.hightail.com/receive/34AYAaC1zE
– EPK (Muat Turun Dropbox): https://www.dropbox.com/s/3w1kc5qixie7kwt/4031%20Harry%20Potter%20EPK%20v7.mp4?dl=0
– EPK (YouTube): https://www.youtube.com/watch?v=onmEX8FFkj0&feature=youtu.be

Hubungi
Hubungan Media:
bagi pihak Jam City
Sarah Ross, 310-924-1404
[email protected]
atau
Jam City
Kenny Johnston, 602-999-1890
[email protected]
atau
ONE PR Studio (bagi pihak Jam City di Amerika Syarikat)
Kjell Vistad | Gilberto Williams-Gamboa
510-893-3271
[email protected]

Sumber: Jam City

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. – BERNAMA

Kategori