Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Sarawak Kuat Kuasa Larangan...

KUCHING - Sarawak akan menguatkuasakan larangan merokok berdasarkan Ordinan Kecil Kerajaan Tempatan, kata...

Kajian Semula Kasut Hitam,...

KUALA LUMPUR - Kementerian Pendidikan akan membuat kajian semula pelaksanaan peraturan pemakaian kasut...

Clare & Penulis Buku...

CLARE Rewcastle Brown tuduh Tom Wright dan Bradley Hope (journalist WSJ) menggunakan sumber...

Warga Emas Maut Sebelum...

KLUANG - Seorang warga tua yang dipercayai dalam perjalanan pulang untuk berbuka puasa,...

Jabatan Kesihatan Kedah Sasar Kumpul 55,210 Pain Darah 2015

SUNGAI PETANI – Jabatan Kesihatan Negeri Kedah menyasarkan pengumpulan darah tahun ini meningkat kepada 55,210 pain darah, berbanding 53,592 pain darah pada tahun lepas.

Pengarahnya Datuk Dr. Norhizan Ismail berkata pada 2013 pihaknya mengumpul 51,332 pain darah bagi menampung keperluan di seluruh negeri.

“Kami gunakan semua platform yang ada, bahkan hampir setiap minggu kami adakan program untuk menarik penderma baharu. Jika kami menerima 60 peratus penderma berulang, jumlah kutipan darah akan stabil,” katanya hari ini.

Beliau berkata demikian kepada media selepas merasmikan Kempen Derma Darah Perdana anjuran bersama Persatuan Penderma Darah negeri Kedah dan VIP Board Sdn. Bhd. di sini.

Mengenai pembinaan Hospital Pendang dalam Bajet 2015 baru-baru ini, katanya, ia amat dinantikan penduduk daerah itu yang ketika ini, tertumpu di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar untuk mendapatkan rawatan.


Katanya, pihaknya mencadangkan supaya hospital baharu itu mempunyai sekurang-kurangnya 220 katil dan barisan doktor pakar dalam 10 bidang perubatan berlainan.

Antara bidang kepakaran itu termasuk perubatan am, kanak-kanak, sakit puan, ortopedik, patologi dan kecemasan, kata Norhizan. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori