Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Kerajaan Persekutuan Tak Perlekeh...

PARIT BUNTAR - Kerajaan Persekutuan khususnya kabinet tidak pernah memperlekehkan pelaksanaan undang-undang syariah...

Pakistan Tingkat Import Sawit...

PUTRAJAYA - Pakistan melahirkan minatnya untuk mengimport lebih banyak minyak sawit dari Malaysia, kata Perdana...

Kelongsong Peluru Ditemui Di...

KUALA LUMPUR - Polis menemukan lapan kelongsong peluru 9mm di lokasi kejadian kes...

Anggota Kumpulan Pop The...

SEREMBAN – Seorang anggota The Jayhawkers, kumpulan kugiran pop yeh yeh era 60-an,...

Internet Bukan Jadi Medium Memarakkan Ketegangan Kaum

KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini mengingatkan bahawa internet tidak seharusnya dijadikan medium untuk memarakkan ketegangan kaum dan agama dalam negara pelbagai agama serta budaya seperti Malaysia.

Sambil menyuarakan kekecewaannya, beliau berkata, pada ketika tertentu, internet digunakan di sini (di Malaysia) untuk menyebarkan perkara separa benar, malah pembohongan sekalipun.

“Sebagai contoh, semasa pilihan raya umum lepas, begitu banyak dakwaan tanpa disokong bukti yang disebarkan dalam talian. Kononnya kerajaan merancang gangguan elektrik di pusat pengundian untuk menukar peti undi dan membawa masuk melalui penerbangan 40,000 pengundi dari seluruh negara untuk mengundi.

“Dakwa sebegini terbukti hanyalah pembohongan yang tidak berasas, malangnya dakwaan itu diterima bulat-bulat oleh banyak pihak, dan ini menjejaskan dengan teruk nama baik kami,” katanya.

Najib berkata demikian ketika menyampaikan ucaptama pada Forum Antarabangsa UMNO, bertemakan: ‘Dunia Kesalinghubungan Digital: Cabaran Dalam Pembinaan Negara’, yang diadakan bersempena Perhimpunan Agung Umno 2014 di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori