Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Ram Karpal Kena Sekolah...

SEPERTI yang diketahui, rakyat Pulau Pinang tatkala ini sedang ditimpa musibah yang amat...

Jangan Khuatir Beli Kereta,...

Gosip jangan beli rumah atau kereta secara tunai nanti Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) datang sudah lama diperkatakan.Persoalannya mengapa perlu bimbang untuk beli apa sahaja aset secara tunai jika anda membelinya menggunakan wang yang diperoleh secara sah.

Jep SepahTu Dan Sharifah...

KUALA LUMPUR - Tamatlah sudah anugerah lawak paling berprestij di Malaysia, Anugerah Lawak...

Jangan Lupa Isytihar Pendapatan...

Mungkin ada masih mempersoalkan mengapa pemain mata wang digital perlu mengisytiharkan pendapatan mereka...

Guru SAR Diminta Pastikan Pengajaran Berlandaskan al-Quran, Sunnah

TAWAU – Guru yang ditempatkan di Sekolah Agama Rakyat (SAR) diminta memastikan kaedah pengajaran dan pembelajaran adalah berlandaskan al-Quran dan al-Sunnah.

Menteri Belia dan Sukan Sabah Datuk Tawfiq Abu Bakar Titingan berkata ini bagi mengelak serta memastikan tidak wujud sebarang fahaman yang bercanggah dengan fahaman sebenar Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Sehubungan itu, pemantauan dan penguatkuasaan berterusan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia termasuk Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah, amat penting bagi menghalang mana-mana fahaman bersifat ekstrime daripada mempengaruhi minda pelajar, katanya.

Tawfiq berkata demikian ketika berucap pada Majlis Anugerah Kecemerlangan Pelajar SAR Masjid Quba di sini hari ini.


Sementara itu, beliau turut mengingatkan ibu bapa supaya menyeimbangkan antara pembangunan akademik dan pengetahuan agama anak-anak sebagai usaha melahirkan modal insan yang lengkap dalam kedua-dua aspek berkenaan.

“Akademik itu penting tetapi pendidikan agama juga tidak boleh diabaikan kerana ia mampu menghindar anak-anak daripada terjebak dengan perbuatan tidak bermoral,” katanya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori