Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Ketua Pemuda PAS Libaran...

LAHAD DATU - Ketua Pemuda PAS Libaran maut akibat lemas selepas kenderaan dipandunya...

Pejabat Bernama Biro Pahang...

KUANTAN - Pejabat Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) Biro Pahang di Jalan Berserah...

Projek Terbengkalai Mukim Ijok:...

PUTRAJAYA - Dua lelaki yang disyaki menerima rasuah berhubung Jawatakuasa Bertindak Projek Terbengkalai...

BN Tiada Masalah Lawan...

PONTIAN - BN tidak mempunyai sebarang masalah dan dilihat tidak terjejas meskipun bakal...

Gas Bocor, Lelaki Indonesia Cedera Disambar Api

GEORGE TOWN – Seorang lelaki warga Indonesia cedera parah selepas disambar api akibat kebocoran gas ketika sedang memproses ayam di Pasar Batu Lanchang di sini, awal pagi Sabtu.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1 pagi itu, mangsa Imron Surini, 35, melecur di bahagian perut, dada dan paha selepas disambar api berkenaan.

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Mior Faridalathrash Wahid berkata semasa kejadian lelaki yang bekerja secara sambilan itu datang awal dan semasa menghidupkan api dapur tiba-tiba api menyambar mangsa.

“Ketika kejadian lelaki itu bersendirian dan rakan sekerjanya yang lain belum sampai lagi dan dia dibantu peniaga lain sebelum bomba tiba.

Difahamkan mangsa sempat balik ke rumahnya di Relau selepas kejadian itu sebelum dihantar ke Hospital Pulau Pinang oleh kakak iparnya menaiki teksi,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.


Mior Faridalathrash berkata mangsa masih dirawat di hospital serta dilaporkan dalam keadaan stabil.

Beliau berkata polis turut merakamkan keterangan majikan dan beberapa pekerja di pasar itu bagi membantu siasatan dan menolak kejadian berkenaan mempunyai kaitan jenayah.

Katanya menurut majikan lelaki itu, kemungkinan terdapat kebocoran paip gas daripada tong gas ke dapur dan apabila api dinyalakan berlaku kebakaran dan terus menyambar mangsa. – BERNAMA

Kategori