Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Menteri Perpaduan Bidas Komen...

KUALA LUMPUR – Komen berunsur perkauman yang dilemparkan terhadap pemain perseorangan wanita negara,...

Lebih 25 Ekor Haiwan...

KUALA TERENGGANU - Remaja yang terkenal dengan jolokan ‘Kampung Boy’ atau ‘Mowgli Malaysia’ terpaksa...

Nahas Duke: PAS Mahu...

KUALA LUMPUR - Pemandu kereta Myvi yang terlibat dalam perlumbaan haram di Lebuh...

Kakitangan MAS Perlukan Pembelaan...

KUALA LUMPUR - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar mendakwa...

Cuti Peristiwa Di Pahang Tidak Libatkan Calon SPM, STPM

KUANTAN – Jabatan Pendidikan Pahang mengingatkan cuti peristiwa yang diumumkan kerajaan negeri tidak melibatkan calon dan petugas peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) serta Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) di negeri itu.

Ketua Sektor Penilaian dan Peperiksaan Jabatan Pendidikan Pahang Razali Mohd berkata kesemua calon akan menduduki peperiksaan berkenaan mengikut jadual yang telah ditetapkan.

“Sebanyak 23,323 calon peperiksaan dan 554 calon persendirian SPM serta 2,615 calon STPM akan menduduki peperiksaan yang dijadualkan di 260 pusat seluruh Pahang, esok,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Menurut beliau, banyak ibu bapa serta calon menelefon jabatan bagi mengetahui berkenaan cuti peristiwa yang diumumkan itu, termasuk calon persendirian yang kurang jelas mengenainya.

Katanya, sebanyak 18 pusat peperiksaan akan dibuka di seluruh Pahang untuk menempatkan 554 calon persendirian.


Selain itu katanya, tujuh calon akan menduduki peperiksaan di hospital dengan empat daripadanya di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan manakala selebihnya di Hospital Sultan Ahmad Shah, Temerloh.

Kerajaan Pahang mengumumkan cuti peristiwa esok, sebagai menghargai kemenangan pasukan Pahang menjuarai Piala Malaysia 2014, malam tadi.

Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob bagaimanapun berkata semua pegawai dan guru yang terlibat dengan peperiksaan SPM yang bermula Isnin hendaklah meneruskan tugas mereka seperti biasa. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori