Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Ajak Gadis Sahur Bersama,...

SEORANG gadis berusia 22 tahun tidak menyangka menerima ajakan seorang rakan lelakinya untuk...

Ujian RT-PCR COVID-19 Percuma...

KUALA LUMPUR: Ujian saringan RT-PCR COVID-19 bagi bakal jemaah haji di fasiliti Kementerian...

Tetapkan Kuota Bagi Eksport...

JOHOR BAHRU - Pengeksportan kayu pokok getah perlu diberikan kuota bagi memastikan bekalannya...

45 Bangunan Musnah Kebakaran...

LOS ANGELES - Kebakaran berhampiran Taman Negara Yosemite, yang memaksa lebih 5,000 penduduk...

Calon Kembar SPM Ulang Kaji Pelajaran Bersama-Sama

MELAKA – Calon kembar Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dari Sekolah Menengah Kebangsaan Tun Tuah, Bachang, di sini Aisyah Hamizah Sanimu dan Sanidah Hanani antara 14,464 calon yang menduduki peperiksaan di Melaka, yang bermula hari ini.

Aisyah Hamizah berkata beliau dan kembarnya sentiasa melakukan ulang kaji bersama-sama dan sentiasa bersaing antara satu sama lain bagi memastikan mendapat keputusan cemerlang.

“Janji kami adalah untuk mara ke menara gading bersama-sama dan berkongsi cita-cita untuk melanjutkan pelajaran ke Universiti Teknologi Mara (UiTM),” katanya kepada pemberita sebelum masuk ke dewan peperiksaan sekolah.

Terdahulu Exco pelajaran negeri Melaka, Datuk Seri Md Yunos Husin hadir meninjau seramai 155 calon SPM yang menduduki peperiksaan SPM di sekolah berkenaan.

Anak keempat daripada tujuh beradik itu berkata beliau dan kembarnya telah melakukan persediaan awal sejak awal tahun dan rasa agak berdebar namun akan melakukan yang terbaik kerana SPM adalah peperiksaan yang penting dalam menentukan masa depan mereka.


“Keluarga dan guru banyak memberi dorongan kepada kami dan kami tidak ingin menghampakan harapan mereka,” katanya yang bercita-cita untuk menjadi seorang guru.

Kembarnya, Sanidah Hanani yang meminati subjek perakaunan berkata walaupun memilih bidang berbeza daripada kembarnya, beliau berharap dapat bersama-sama melanjutkan pelajaran di UiTM nanti. – BERNAMA

Kategori