Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

SOP PRN Johor Ada...

KUALA LUMPUR : Prosedur operasi standard (SOP) bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor...

Tugas Sebagai Timbalan Presiden...

LAWAS (Sarawak) - Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata...

Kementerian Pertahanan Diminta Jadi...

TAIPING – Kakitangan awam yang bertugas dengan Kementerian Pertahanan diminta menjadi satu kelompok...

Dasar Transformasi Khidmat Awam...

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata dasar Transformasi Perkhidmatan Awam (TPA) adalah bukti kerajaan sentiasa...

Bot Tunda & Baj Dirompak 62 Batu Nautika Dari Bintulu

KUCHING – Sebuah bot tunda dan baj yang dilaporkan sedang dalam perjalanan dari Tawau, Sabah, menuju Pelabuhan Klang, dilaporkan dirompak sekitar 62 batu nautika dari Pelabuhan Bintulu, kira-kira 8.30 malam, Selasa.

Bagaimanapun, Pengarah Maritim Daerah 12 Bintulu, Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Kapten Maritim Aminuddin Abdul Rashid berkata bot tunda Ever Ocean Silk dan baj Ever Giant itu ditemukan pada 3.24 petang semalam oleh kapal maritim APMM, KM Jepak kira-kira 30 batu nautika dari Pelabuhan Bintulu.

“Semua 10 kru dalam keadaan selamat dan tidak dicederakan, namun masih trauma,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan APMM di sini awal pagi ini.

Beliau berkata perompak bersenjatakan parang mengambil beberapa peralatan komunikasi, dan sejumlah minyak diesel telah dipindahkan ke bot perompak.

“Kumpulan perompak itu menaiki dua bot, satu daripadanya jenis kayu. Jumlah perompak tidak dapat dipastikan dan jumlah kerugian masih dalam siasatan, katanya.


Aminuddin Abdul Rashid berkata sebaik APMM menerima laporan mengenai kehilangan bot tunda dan baj itu pagi semalam, kapal maritim APMM — KM Jepak dan KM Tabah serta Bot Penggalang 33 dikerah bagi mengesan bot tunda dan baj itu.

Menurutnya bot tunda serta baj itu dilaporkan membawa muatan 2,499 tan minyak kelapa sawit yang dianggar bernilai RM14.99 juta. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori