Thursday, April 18, 2024

Creating liberating content

Muar, Balok Catat IPU...

KUALA LUMPUR - Muar dan Balok Baru di Kuantan merupakan dua kawasan terbaru...

Tiada Tayangan Filem Beauty...

NAMPAKNYA kontroversi mengenai tayangan filem Beauty and the Beast di Malaysia masih belum...

Jim Carrey Hadiri Majlis...

PELAKON Jim Carrey memberi penghormatan terakhir kepada bekas teman wanitanya, Cathriona White dengan...

Tahanan LTTE Dibenar Bertemu...

KUALA LUMPUR - Kesemua 12 individu yang ditahan kerana disyaki ada kaitan dengan...

Beza Antara Penyokong Dan Peminat Bola Sepak

KUALA LUMPUR – Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) menyeru peminat pasukan itu cuma membeli jersi dan produk lain pasukan Johor Darul Takzim (JDT) yang `original’.

PBNJ dalam satu kenyataan media memberitahu, sikap itu dapat membuktikan sama ada mereka merupakan penyokong sejati atau sekadar peminat bola sepak.

“Ramai yang mendakwa penyokong sejati adalah seseorang yang menyokong pasukan dengan hadir menyaksikan perlawanan di stadium tidak kira di tempat sendiri atau tempat lawan.

“Mereka yang akan membeli hanya jersi dan produk keluaran persatuan yang ‘original’ dimana ia dapat menyumbang kepada dana kewangan persatuan,” kata kenyataan itu hari ini.


Menurut kenyataan itu, peminat bola sepak pula ditakrifkan sebagai seseorang yang begitu meminati pasukan tetapi kurang membantu dari segi kewangan dan juga tidak mengambil inisiatif untuk menonton perlawanan di stadium.

Dakwa kenyataan itu, golongan itu hanya akan hadir sewaktu pasukan berada pada prestasi terbaik dan mereka juga cuma akan membeli jersi serta produk tiruan dan sentiasa memberi alasan untuk menjustifikasikan tindakan mereka. – mynewshub.cc

1 komen

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori