Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Liverpool Sah Ke Malaysia...

LIVERPOOL - Kelab bola sepak terkenal England, Liverpool mengesahkan bahawa pasukan itu akan...

Keith Foo Idam Dua...

PELAKON sasa Keith Foo mengimpikan dua cahaya mata bagi menyerikan lagi perkahwinannya yang...

Video: Sampai Hati Kau...

KAJANG - Tergamak betul! Seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan dan masih bertali...

Anggota Tentera & Adik...

SARIKEI - Seorang anggota tentera dan adik perempuannya maut apabila kereta mereka terbabit...

Beri Peluang Pasukan Petugas Khas Jalankan Tugas – Khairy

PUTRAJAYA – Beri kepercayaan dan peluang kepada Pasukan Petugas Khas berhubung dakwaan penyaluran dana ke dalam akaun Perdana Menteri menjalankan tugas mereka, kata Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.

Katanya beliau yakin pasukan itu akan menjalankan siasatan sedalam mungkin dengan adil tanpa memberi keistimewaan kepada mana-mana pihak walaupun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak turut dikaitkan dengan kes itu.

“Daripada apa yang saya lihat mereka sangat proaktif, mereka sudah pergi ke pejabat 1MDB dan mengambil dokumen berkaitan, kita perlu mempunyai keyakinan terhadap institusi yang terlibat.

“Reputasi Malaysia di peringkat antarabangsa dipertaruhkan di sini dan atas sebab itu saya yakin pasukan akan mengeluarkan laporan yang boleh dipercayai,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Youth Trailblazers Challenge, di sini hari ini.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO berkata demikian ketika mengulas kritikan terhadap siasatan yang dijalankan oleh pasukan itu.


Pasukan itu terdiri daripada wakil Pejabat Peguam Negara, Bank Negara Malaysia, Polis Diraja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi menjalankan siasatan berikutan dakwaan The Wall Street Journal kononnya wujud penyaluran dana berkaitan 1MDB ke akaun peribadi Perdana Menteri.

Diminta mengulas mengenai laporan terbaru Sarawak Report bahawa RM2 juta dideposit ke dalam akaun bank yang dikatakan milik isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor, Khairy berkata jika terdapat maklumat baharu yang muncul ia sudah pasti akan turut disiasat pasukan itu.

“Saya pasti semuanya akan disiasat termasuk tuduhan baharu itu. Tiada siapa terkecuali daripada undang-undang,” katanya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori