Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Harga Runcit RON95, RON97...

KUALA LUMPUR - Harga runcit petrol RON95, RON97 dan diesel turun 10 sen...

Avril Lavigne, Chad Kroeger...

NAMPAK gaya, musim pasangan bintang di Hollywood mengakhiri ikatan perkahwinan mereka masih belum berakhir.Mengikut...

Tom Yam Thai Yang...

Bahan Pes Tom Yam:7 ulas bawang merah 1/2 biji bawang besar 3 biji cili merah 10...

‘Jiwa Kacau’ Di Media...

KUALA LUMPUR - Jika diamati komen warganet berhubung tulisan atau gambar yang dipaparkan...

Bayi Terperangkap Dalam Kereta

GUA MUSANG – Seorang bayi lelaki berusia 10 bulan terperangkap di dalam kereta hampir sejam di Hentian Rehat dan Rawat (R&R), Rantau Manis, di sini, semalam.

Bagaimanapun, Zafrieyl Danish Zulfahmey berjaya diselamatkan sepasukan anggota bomba yang bertindak mengumpil pengunci kereta Proton Satria Neo menggunakan alat khas.

Kejadian berlaku pada jam 6.40 petang, ketika ibu bapa bayi itu yang berusia 25 dan 27 tahun berhenti rehat di R&R ketika dalam perjalanan dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur.

Zafrieyl Danish dikatakan sedang tidur di tempat duduk belakang dan secara tiba-tiba kereta itu terkunci sebaik ibu bapa bayi itu keluar dari kereta berkenaan.

Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat Gua Musang, Hasri Husin, berkata pasangan suami isteri itu terkejut apabila kereta itu terkunci dengan sendiri sebaik mereka keluar dari kereta itu.


Beliau berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada jam 6.45 petang dan lapan anggota diketuainya dirinya bergegas ke lokasi.

Katanya, sebaik tiba, bayi terbabit masih tidur dan ibu bapanya bersama orang ramai mencuba untuk membuka kereta itu tapi tidak berjaya.

“Kami mula menjalankan operasi pada jam 7.13 malam dan berjaya menyelamatkan bayi terbabit dalam masa 10 minit dengan mengumpil kunci bahagian pemandu kereta terbabit,” katanya. – BH Online

Kategori