Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

6 Pejabat Imigresen Lanjut...

PUTRAJAYA : Jabatan Imigresen (Imigresen) melanjutkan waktu operasi enam pejabatnya hingga jam 10...

‘Duit Minyak’ Sebahagian Bajet...

PETALING JAYA - Pakatan Harapan (PH) tidak melakukan sebarang kesalahan pada pilihan raya...

Pamer Sikap Rasis, Lim...

KENYATAAN rasmi kerajaan yang dikeluarkan oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng menggunakan bahasa...

Hasrat Suami Mahu Masuk...

HASRAT seorang warga emas berusia 70 tahun yang merompak sebuah bank semata-mata kerana...

Bapa Didakwa Rogol Anak

GEORGE TOWN – Seorang bapa mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari atas pertuduhan merogol anak perempuannya yang berumur 15 tahun.

Lelaki berusia 50 tahun itu didakwa melakukan perbuatan terkutuk itu di rumah mereka di Air Itam di sini antara 9.45 malam, 20 Dis hingga 12.30 malam 21 Dis lepas.

Tertuduh yang bekerja sebagai peniaga didakwa mengikut Seksyen 376(3) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 30 tahun atau boleh dikenakan sehingga 10 sebatan, jika sabit kesalahan.

Terdahulu Timbalan Pendakwa Raya Farah Aimy Zainul Anwar tidak menawarkan sebarang jaminan berikutan mangsa ialah remaja bawah umur dan merupakan kes sumbang mahram.

Hakim Irwan Suainbon tidak membenarkan tertuduh diikat jamin dan menetapkan 29 Jan depan untuk pengurusan kes bagi membolehkan tertuduh melantik peguam dan serahan laporan perubatan mangsa.


Sabtu lepas, polis mengesahkan seorang peniaga ditahan atas dakwaan merogol anak perempuannya berusia 15 tahun di rumah mereka sehingga hamil. – BERNAMA

Kategori