Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Musa Aman Pulang Ke...

KOTA KINABALU - Satu mesej viral lewat malam tadi berhubung usaha membawa pulang...

Henti Provokasi Hak Orang...

PEMIMPIN Pakatan Harapan (PH) diminta menghentikan sebarang kenyataan provokosi yang mencabar hak istimewa...

Sukan Para Asia 2018:...

KUALA LUMPUR - Atlet olahraga paralimpik negara, Siti Noor Iasah Mohamad Ariffin menghadiahkan...

Peruntukan Lebih Akan Diminta...

BUKIT MERTAJAM - Pengarah Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh, Datuk Seri Dr...

Amalan ‘Roll-Call’ Perlu Terus Dibudayakan Dalam PDRM

TAWAU – Amalan perbarisan dan taklimat ‘roll-call’ perlu terus dibudayakan dalam kalangan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi mengelak perbuatan menyeleweng dari tugas, sekali gus menjadikan jabatan kekal relevan menjaga keamanan dan keselamatan negara.

Ketua Jabatan Pengurusan Polis Kontinjen Sabah, SAC Omar Mammah berkata setiap anggota perlu mendalami tugas berdasarkan pengetahuan dan arahan semasa bagi mempertingkat mutu serta mempamerkan cara penugasan yang baik.

“Pegawai atasan perlu beri ingatan kepada pegawai bawahan dan arahan perlu diberitahu dari semasa ke semasa, sentiasa beri taklimat yang berkaitan penugasan dan ia perlu dijadikan budaya seharian,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Serah Terima Tugas Jawatan Ketua Polis Daerah (KPD) Tawau oleh ACP Awang Besar Dullah kepada Supt Mustaffa Maarof Mustaffa (memangku KPD) di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tawau di sini, hari ini.


Mengulas mengenai majlis itu, Omar berkata Awang Besar telah melaksanakan tugas dengan baik sepanjang menyandang jawatan KPD Tawau.

Awang Besar yang bertugas di Tawau hampir tiga tahun (dari Disember 2012) akan bertukar ke Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (Esscom) sebagai Ketua Staf Siasatan Esscom. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori