Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Malaysia Dijamin Bebas Jerebu...

PUTRAJAYA - Mengikut indikasi cuaca, corak angin serta tindakan yang dirangka dalam memadam...

Mario Gomez Kembali Bimbing...

BEKAS jurulatih JDT, Mario Gomez berkemungkinan akan kembali mewarnai pentas Liga Malaysia musim...

Anggota Tentera & Adik...

SARIKEI - Seorang anggota tentera dan adik perempuannya maut apabila kereta mereka terbabit...

Black Hanifah Dan RJ...

KALAU sudah namanya lelaki, biasalah jika cara percakapan dan pergaulan tampak sedikit kasar.Dek...

Akta Hasutan Adalah Untuk Melindungi Rakyat Malaysia

KUALA LUMPUR – Langkah untuk mengekalkan Akta Hasutan 1948 dibuat bagi melindungi sensitiviti semua rakyat Malaysia, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menyatakan tidak ada motif tersembunyi di sebalik usaha itu.

Beliau berkata usaha mengekalkan akta itu bukan tentang melindungi hak-hak orang Islam dan Melayu sahaja tetapi juga bagi orang bukan Islam dan masyarakat bukan Melayu.

“Saya ingin menjelaskan bahawa perbuatan itu adalah satu perlindungan untuk semua rakyat Malaysia, ia adalah satu bentuk perlindungan bagi kontrak sosial kita yang begitu dihargai yang terkandung dalam perlembagaan kita.

“Kita perlu memastikan bahawa penguatkuasaan Akta Hasutan perlu dilihat sebagai adil,” katanya ketika merasmikan perhimpunan agung tahunan ke-61 Parti Progresif Rakyat (PPP) di sini Ahad.


Najib menekankan bahawa tindakan sewajarnya akan diambil terhadap mereka yang tidak menghormati anutan kepercayaan orang lain.

Turut hadir Presiden PPP Tan Sri M. Kayveas, naib presiden kanan Datuk Maglin Dennis D’Cruz dan pemimpin parti komponen Barisan Nasional yang lain. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori