Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Perwira 69 Komando Ketuai...

KUALA LUMPUR - Allahyarham ASP Mohd Zabri Abdul Hamid, antara perwira paling dikenang...

Video: ‘Prank Self Service...

Rata-rata orang ramai begitu suka akan kewujudan "Self Service Photo Booth" kerana ingin...

Erdogan Gesa Jerman Isytihar...

BERLIN - Presiden Tayyip Erdogan yang bakal mengadakan lawatan ke Jerman menggesa negara...

Koronavirus Jadi Cabaran Baru...

KOTA KINABALU - Penularan novel koronavirus 2019 (2019-nCoV) merupakan antara cabaran utama yang...

7 Sahabat Didakwa Curi Susu Formula Hampir RM14,000

PETALING JAYA – Tujuh sahabat didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas dua pertuduhan mencuri 143 tin susu formula pelbagai jenama bernilai hampir RM14,000 di dua buah pasar raya.

Elita Mohd Kusahang, 46, Satria Sisa, 41, Ahmad Wahab, 52, Jovielyne Magada@Jeffrey, 35, Kasmah Ibrahim, 32, Irsang Langsang, 30, dan Albert Tiya, 35, kesemuanya berasal dari Sabah, mengaku tidak bersalah ketika pertuduhan ke atas mereka dibacakan di hadapan Majistret Zaki Asyraf Zubir.

Mereka didakwa bersama-sama mencuri 84 tin susu formula pelbagai jenama bagi dewasa dan kanak-kanak bernilai RM7,765 milik Hero Market di Jalan SS6/10B, Kelana Jaya, pada 7 malam 20 April lalu.

Satria, Ahmad, Kasmah dan Irsang berdepan satu lagi pertuduhan mencuri 59 tin susu formula pelbagai jenama bagi dewasa dan kanak-kanak bernilai RM6,121.02 di Tesco Mutiara Damansara 5.30 petang, 16 Ogos lalu.

Kesemua tertuduh yang tidak bekerja, didakwa mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 akta sama, yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun dan denda.


Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Fazeedah Faik menawarkan jaminan RM3,000 dengan seorang penjamin bagi setiap tertuduh. Kesemua tertuduh tidak diwakili peguam.

Mahkamah membenarkan dua tertuduh, Albert dan Elita, diikat jamin masing-masing RM2,500 dengan seorang penjamin manakala lima tertuduh lain tidak dibenarkan jaminan kerana tiada penjamin yang hadir ke mahkamah.

Zaki Asyraf menetapkan 19 Dis depan untuk sebutan semula kes. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori