Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Mangsa Banjir Di Kedah...

SUNGAI PETANI - Jumlah mangsa banjir di Kedah pagi ini kekal 213 mangsa...

Artis Angkut 20 Rakan...

KEBIASAANNYA kita hanya akan pergi ke majlis-majlis yang mendapat jemputan sahaja, takkanlah tak...

Magician Guna ‘Kuasa Minda’...

KUALA LUMPUR - Pakar silap mata terkenal Malaysia Kabir Khan Mohamad Reaz akan...

Bau Kentut Busuk Baik...

LONDON - Dalam satu kajian, pasangan suami isteri yang telah lama berkahwin tidak...

2 Penduduk Pulau Perhentian Hilang Di Laut Ditemui Nelayan

BESUT – Dua penduduk Pulau Perhentian Kecil yang dilaporkan hilang, ditemui sekumpulan nelayan tempatan, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Besut, Supt Khaled Che Lah berkata Mohd Suhaimi Ibni Shukri, 27, dan Suffian Mohd Nor, 42, ditemui hanyut kira-kira tiga batu nautika dari Pulau Perhentian, pada pukul 3.30 petang.

“Mereka hanyut di tengah laut lebih 18 jam kerana bot mereka kehabisan minyak akibat terpaksa meredah ombak besar setelah berlepas dari Jeti Kuala Besut untuk pulang ke pulau berkenaan kira-kira 8 malam Isnin,” katanya kepada Bernama ketika dihubungi di sini hari ini.

Sementara itu Mohd Suhaimi, pemandu bot jenis fiber berukuran 24 kaki panjang itu, ketika ditemui bersyukur kerana pertolongan tiba ketika mereka berdua sudahpun tidak berdaya dan kelaparan.

“Sekiranya bantuan tidak sampai dalam tempoh tiga atau empat jam lagi, saya rasa sudah pasti kami akan pengsan kerana matahari terik,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.


“Saya dan Suffian telah cuba menghubungi keluarga dan rakan masing-masing diPulau Perhentian tetapi tidak dapat, kerana tiada perkhidmatan dan terpaksalah membiarkan bot dihanyutkan dengan harapan kembali ada talian untuk meminta pertolongan,” katanya.

Mohd Suhaimi berkata mereka berdua sempat bertembung dengan sekumpulan nelayan dari Thailand kira-kira pukul 2 pagi tetapi mereka melarikan diri kerana menyangkakan mereka berdua penguat kuasa.

Selepas mencuba banyak kali membuat panggilan telefon, akhirnya kira-kira pukul 7 pagi, mereka berjaya menghubungi keluarga Mohd Suhaimi namun hanya dapat bercakap dua minit, tetapi sempat memberitahu yang mereka hanyut di lautan.

Katanya sepanjang berada di dalam bot itu, mereka berdua sekali-sekala terpaksa minum air laut kerana terlalu dahaga akibat cuaca panas. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori