Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

“Jangan Guna Industri Jadi...

PELAKON drama popular, Arash Mohd meluahkan rasa kecewa terhadap lambakan usahawan kosmetik yang...

Indonesia Anggap Trump Langgar...

JAKARTA - Indonesia menganggap tindakan Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump yang melarang rakyat...

Kasut Lusuh Adik Natasha,...

SAYU... Sebak rasa hati melihat wajah anak kecil ini dan bertambah sedih apabila memandang...

Giliran Lelaki Ini Pula...

SELEPAS teruk Imam Muda Ammar dihentam gara-gara memuat naik status antivaksin, kini tiba...

UMNO & PKR Platform Bukan Melayu – Ridhuan Tee

Sekali lagi, pensyarah yang juga penceramah, Dr Ridhuan Tee Abdullah mengeluarkan kenyataan sensasi apabila mendakwa pemimpin bukan Melayu menjadikan BN & PKR sebagai batu loncatan untuk meneruskan hayat politik mereka.

Tenaga pengajar Universiti Sultan Zainal Abidin itu berkata, bukan Melayu menggunakan parti PKR sebagai taktik untuk menerajui kepimpinan negeri manakala BN pula digunakan oleh parti komponennya untuk mengekalkan kuasa di Semenanjung.

Memetik kenyataannya di akhbar Sinar Harian, “Seperti Barisan Nasional (BN), bukan Melayu menggunakan PKR sebagai batu loncatan untuk mendapat kerusi dan jawatan ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri (exco) dalam negeri yang ditawan. 

Sama seperti parti komponen BN. Kemenangan mereka di Semenanjung bergantung kepada undi Melayu.”

Dalam pada itu, dia juga mendakwa bahawa survival PKR dalam arena politik tempatan tidak akan bertahan lama andai ianya dipimpin oleh bukan Melayu.


Jika PKR yang didewakan sebagai parti untuk semua kaum, saya cadangkan mereka memberi laluan bukan Melayu untuk menjadi presiden selepas ini. Saya yakin parti ini akan terkubur.”

Ridhuan juga mempersoalkan undi yang diberikan oleh kaum Melayu kepada calon DAP walaupun parti itu terang-terang meminggirkan mereka.

DAP, walaupun mendakwa mereka adalah parti untuk semua kaum, hakikat sebenar tidak. Itu hanya strategi untuk mengaburi dan memenangi hati orang Melayu dan secara halus meminggir dan menyingkirkannya.” – MYNEWSHUB.CC

 

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori