Wednesday, April 17, 2024

Creating liberating content

Agong, Permaisuri Cemar Duli...

SUBANG – Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja...

Ibu Durjana Lacurkan Dua...

JOHOR BAHRU- Dua beradik tiri, masing-masing berusia lapan dan 10 tahun, didakwa telah...

MH17: Selepas Laporan Risikan,...

PUTRAJAYA - Selepas menerima laporan risikan "agak konklusif", Malaysia dan pasukan penyiasatan antarabangsa...

Banjir: Hanya Satu PPS...

JOHOR BAHRU – Jumlah mangsa banjir di negeri ini kekal seramai 74 mangsa...

PRK Seri Setia: Parti Pembangkang Berkongsi Pentas Ceramah

SHAH ALAM – Parti pembangkang – PAS, UMNO, MCA dan MIC – buat pertama kali berkongsi pentas ceramah membantu kempen calon PAS bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Setia, Dr Halimah Ali.

Ceramah yang berlangsung di PJS8 di sini, dihadiri Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Senator Datuk Ti Lian Ker dari MCA dan Anggota Parlimen Tapah, Datuk M. Saravanan (MIC).

Ahmad Zahid dalam ucapannya berkata barisan kepimpinan UMNO bakal menghadiri Muktamar PAS yang dijadual berlangsung di Terengganu, minggu depan.

“Saya ada menerima jemputan untuk menghadiri Muktamar PAS sebentar tadi dan saya beri jaminan bukan saya sahaja yang akan hadir malah timbalan presiden, naib-naib presiden dan setiausaha juga akan hadir,” katanya.

Menurut Ahmad Zahid, kehadiran pimpinan UMNO di muktamar itu nanti adalah sebagai tanda keikhlasan parti tersebut untuk menjalinkan kerjasama dengan PAS.

Katanya walaupun menyedari bukan mudah untuk akar umbi UMNO dan PAS duduk di bawah satu bumbung selepas ‘berperang’ selama 60 tahun, beliau yakin permasalahan itu akan dapat diatasi.​​​​​​

Beliau berkata sekiranya wujud satu gagasan politik yang baharu, UMNO dan PAS akan menjadi sebahagian daripada gagasan berkenaan.


“Kita tidak perlu rakan (parti) yang terlalu banyak dalam gagasan ini, tetapi cukuplah rakan yang sanggup berpanas dan berhujan bersama,” katanya.

PRK DUN Balakong dan Seri Setia masing-masing menyaksikan pertandingan satu lawan satu dengan calon Pakatan Harapan (PH) Wong Siew Ki berdepan calon MCA Tan Chee Teong di Balakong, sementara di Seri Setia calon PH Halimey Abu Bakar berdepan Dr Halimah.

PRK DUN Balakong diadakan berikutan kematian penyandangnya Eddie Ng Tien Chee dalam kemalangan jalan raya pada 20 Julai lepas manakala PRK DUN Seri Setia susulan kematian penyandangnya Prof Dr Shaharuddin Badaruddin pada 2 Ogos akibat kanser usus.

DUN Balakong dan DUN Seri Setia, masing-masing mempunyai keseluruhan 62,219 dan 52,650 pengundi berdaftar yang layak mengundi pada PRK, Sabtu ini. – BERNAMA

Kategori