Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

PAU 2019 Lebih Sederhana,...

SHAH ALAM - Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2019 tahun ini lebih sederhana, tidak...

‘Sama Macam Di Hatyai’

 TUMPAT - Penduduk negeri ini boleh menikmati suasana seperti berada di pasar terapung Klong Hae,...

Baiknya Hati Pak Cik...

ZAMAN sekarang ni memang agak susah nak jumpa orang berhati mulia dan baik...

Tiada Cinta, Jaa-Eyka Cuma...

AKIBAT pertemuan empat mata awal Ramadan baru-baru ini, penyampaai radio ERA FM, Jaa...

PKR Pertahan Wartawan Lapor Berita Putar Belit

KUALA LUMPUR – Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempertahankan tindakan wartawan MalaysiaKini, Kow Gah Chie kerana menulis berita berbaur rasis bertajuk ‘Undi BN untuk pastikan umat Islam jadi KM Sarawak’

Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil berkata, seorang wartawan perlu diberi kebebasan untuk melaksana tugas dan tanggungjawab mereka sebagai pelapor berita.

“Gah Chie merupakan seorang wartawan yang mempunyai pengalaman hampir 20 tahun. Saya percaya beliau seorang wartawan yang akan bertanggungjawab.

“Secara prinsip saya berpendirian wartawan berhak untuk menulis laporan-laporan tersebut berasaskan apa yang mereka lihat dan alami sendiri,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Justeru, Fahmi meminta Gah Chie membuat laporan polis supaya siasatan dibuat terhadap penyebaran gambarnya di media sosial untuk membawa mereka yang bertanggungjawab ke muka pengadilan.


“Biarlah wartawan melapor dengan bebas,” katanya.

Malaysiakini pada Sabtu lalu mengarahkan Gah Chie pulang ke Kuala Lumpur bagi menutup aib kerana wartawan itu memutarbelit kenyataan ADUN Nangka, Dr. Annuar Rapa’ee atas agenda tertentu.

Laporan berita tersebut berkemungkinan boleh membangkitkan sentimen keagamaan di negeri bumi kenyalang sementalah ia cukup sensitif disiarkan menjelang kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) ke-11 bermula pada Isnin. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori