Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Penduduk, Anggota Keluarga Menanti...

KUALA LUMPUR - Kawasan sekitar Pos Kawalan Bomba (PKB) di Kampung Paya Jaras...

Dua Juta Jemaah Selesai...

MAKKAH - Seramai kira-kira dua juta umat Islam seluruh dunia kini selesai menunaikan...

Kilang Plastik Di Nilai...

NILAI - Sebuah kilang memproses barangan plastik di kawasan Perindustrian Kecil dan Sederhana...

Yana Samsudin Selamat Lahirkan...

TAHNIAH diucapkan kepada pelakon terkenal Yana Samsudin, 32, yang telah selamat melahirkan anak...

Pemuda PAS Yakin Chong Wei Tak Salah

KUALA LUMPUR – Dewan Pemuda PAS (DPP) Wilayah Persekutuan menggesa pihak bertanggungjawab segera membersihkan nama jaguh badminton negara, Datuk Lee Chong Wei daripada tuduhan menggunakan bahan terlarang jenis ‘dexamethasone’.

Setiausaha Kerjanya, Zulkarnain Borhan berkata, DPP Wilayah Persekutuan akan tetap berdiri teguh di belakang Chong Wei dan menyokong segala usaha beliau demi memastikan namanya dibersihkan daripada tuduhan tersebut.

“DPP Wilayah Persekutuan mengucapkan takziah dan melahirkan rasa simpati di atas musibah yang telah menimpa jaguh badminton negara yang disahkan positif dalam ujian antidoping kerana menggunakan bahan yang terlarang jenis ‘dexamethasone’.

“Bagi kami Chong Wei sentiasa dan akan terus menjadi wira dan ikon tanah air dalam bidang sukan,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Zulkarnain berkata, insiden menimpa Chong Wei itu merupakan satu malapetaka kepada negara maka pihak yang bertanggungjawab seperti Persatuan Badminton Malaysia (BAM) menyiasat kejadian itu.


Menurutnya, Chong Wei telah beraksi di dalam dan luar negara lebih seratus kali sepanjang karier beliau tetapi tiada sebarang masalah dalam ujian doping ke atas beliau.

Justeru, beliau meminta semua tidak hanya menunding jari sebaliknya sama-sama menyiasat dan mencari punca di atas insiden mengaibkan itu.

“DPP Wilayah Persekutuan yakin insiden ini sedikit sebanyak memberi kesan kepada altet negara yang lain yang sememangnya jujur dalam memartabatkan dan mengharumkan nama negara,” katanya.

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori