Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

4 Rumah Amal Dinamakan...

KUALA LUMPUR - Empat rumah kebajikan Taman Sinar Harapan akan dinamakan dengan nama...

Kanak-Kanak 3 Tahun Maut,...

JOHOR BAHRU - Polis mengesahkan kanak-kanak berusia tiga tahun yang ditemui mati di...

Making your skin bright...

Composing essays may become a waterloo for a number of pupils. When you...

Farid Kamil Akui Akan...

PELAKON yang baru mendapat gelaran Datuk, iaitu Farid Kamil sekali lagi telah mengejutkan...

PAS Minta Batalkan Terus Pelaksanaan AES

KUALA LUMPUR – PAS menggesa menamatkan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang bernilai RM700 juta kerana didakwa telah menjadi sebuah projek ‘gajah putih’.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar mendakwa, kerajaan wajar mengadakan rundingan dengan syarikat yang mengendalikan AES bagi membatalkan perjanjian itu walaupun terpaksa membayar ganti rugi.

“Bagi saya sepatutnya kerajaan umumkan pembatalan AES walaupun kerajaan terpaksa bayar ganti rugi kerana masih belum terlambat untuk adakan rundingan dengan syarikat terbabit

“AES ini sangat menyusahkan rakyat. Isunya kita tegas tolak AES batalkan terus semua perjanjian dan bayar ganti rugi,” katanya.


Mahfuz mendakwa, pelaksanaan AES wajar ditamatkan kerana kaedah itu bukan jalan penyelesaian bagi mengatasi masalah kemalangan jalan raya di negara ini.

Kementerian Dalam Negeri pada September tahun lalu bagaimanapun telah mengesahkan penguatkuasaan AES kini dikendalikan oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Kerajaan membuat keputusan mengambil alih AES selepas mendapat maklum balas daripada jawatankuasa pemandu yang ditubuhkan bagi meneliti isu tersebut. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori