Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Sumbat RM20 Di Faraj...

KUCHING — Sudah jatuh ditimpa tangga. Begitulah nasib malang dialami seorang jurujual yang mengalami...

Hasrat Faizal Tahir Adakan...

SELEPAS beberapa kali ditangguhkan, penyanyi, Faizal Tahir mengesahkan bakal mengadakan konsert solonya yang...

Pesawat polis Iran Terhempas,...

TEHRAN - Sebuah pesawat polis Iran terhempas semalam, mengorbankan tujuh orang, termasuk seorang...

Video: Inilah Restoran Untuk...

WOW... Untungnya kalau jadi single atau tak ada pasangan di Korea Selatan!Senang-senang boleh...

Majlis Raja-Raja Tidak Akan Terpengaruh Gerakan Mahathir

KUANTAN – Anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO Mohd Sharkar Shamsudin yakin Majlis Raja-Raja tidak akan terpengaruh dengan gerakan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyingkirkan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Mohd Sharkar berkata anggota majlis berkenaan juga sudah semestinya terdiri daripada mereka yang menghormati keputusan pilihan raya lalu dengan rakyat memberi kepercayaan kepada Najib untuk memikul tanggungjawab sebagai Perdana Menteri.

“Apa yang Tun M lakukan boleh dianggap sebagai the last resort (jalan terakhir)… bersekongkol dengan pembangkang. Apa sahaja jawapan yang kita beri pada dia, memang tak akan memuaskan hati kerana apa yang dia mahu ialah Najib berhenti,” katanya.

Mohd Sharkar berkata demikian kepada pemberita pada majlis santai bersama pengamal media di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Dr Mahathir dua hari lalu, bahawa Najib mungkin boleh dilucutkan jawatan jika raja-raja mendengar suara rakyat, meskipun beliau mengakui bahawa Majlis Raja-Raja tidak mempunyai kuasa dalam Perlembagaan untuk menyingkirkan seorang Perdana Menteri.

Mohd Sharkar yang juga Ketua UMNO Bahagian Temerloh turut menyifatkan gerakan menjatuhkan Najib tidak akan berjaya kerana rakyat Malaysia dapat menilai kemampuan Perdana Menteri mentadbir negara dalam keadaan ekonomi dunia yang serba mencabar.


“Rakyat kita bukan seperti di negara lain di Timur Tengah. Kita tidak begitu emosi. Kita masih ada kemudahan asas yang selesa walaupun ada sedikit kesusahan akibat kesan ekonomi global. Tapi kita masih bertahan,” katanya.

Ditanya sama ada MT sepatutnya menyegerakan tindakan terhadap bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang turut aktif dalam gesaan menyingkirkan Najib, Mohd Sharkar berpandangan perkara itu tidak membawa banyak perbezaan.

“Sama ada ambil tindakan atau tidak, mereka akan terus begitu kerana ada agenda sendiri. Cuma kita harap bila tindakan diambil, anggota UMNO akan faham,” katanya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori