Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Heboh Hutang PTPTN: Mana...

KUALA LUMPUR - "Mengapa Timbalan Menteri Pendidikan (Teo Nie Ching) tidak mengendahkan pendapatan...

7 Tips Untuk Bakal...

Kadang kala proses membuat persiapan perkahwinan ini pun boleh memberi tekanan kepada bakal...

Mufti Minta Polis Dedah...

KUALA LUMPUR - Mufti Perlis, Prof Madya Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin mahu...

Malaysia Boleh Belajar Dari...

NEW DELHI - Rakyat Malaysia boleh mempelajari daripada pengalaman India dalam kerja-kerja pemuliharaan...

Lim Kit Siang Yang Tak Faham Maksud ‘Gendang Perang’

KUALA LUMPUR – Penasihat DAP, Lim Kit Siang membantah Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kerana menyeru ahli UMNO memukul `gendang perang’ untuk menaikkan semangat bagi menentang pembangkang dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Beliau mendakwa, seruan `perang’ itu sesuatu yang cukup memeranjatkan memandangkan Ahmad Zahid merupakan Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab dalam soal keselamatan rakyat pelbagai kaum dan agama di negara ini.

“Tindakan itu tidak sesuai memandangkan beliau Menteri Dalam Negeri yang bukan sahaja bertanggungjawab ke atas UMNO tetapi kira-kira 30 juta rakyat Malaysia,” dakwanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Ahmad Zahid dalam Perhimpunan Agung UMNO 2014 baru-baru ini sebenarnya menyeru ahli UMNO supaya bangkit untuk bekerja keras bagi memenangkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) dalam PRU Ke-14 yang beliau istilahkan dalam ucapan itu sebagai `minda perang’.

Ucapan Menteri Dalam Negeri itu dengan jelas menyebut `gendan perang’ yang beliau maksudkan adalah peperangan siber, peperangan psikologi dan peperangan sarag menerusi media social untuk memenangi hati rakyat. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori