Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

AS Beri Amaran Risiko...

SELEPAS ribuan unit telefon pintar model Galaxy Note 7 terpaksa ditarik balik akibat...

Kenaikan Tarif Air Melaka...

MELAKA - Rata-rata rakyat di negeri ini tidak bersetuju dengan tindakan kerajaan negeri...

15,000 Petugas Tambahan Bantu...

KUANTAN - Seramai 15,000 petugas tambahan yang terdiri daripada kalangan orang awam akan...

Prepared Effective Illustrations and...

Equally, it really is quite true that firms that provide innovative writing composition...

Kenyataan Ismail Sabri Tidak Bertanggungjawab – DAP

PETALING JAYA : DAP mengutuk kenyataan Menteri Pertanian dan Insustri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang cuba mengaitkan kenaikan harga barang disebabkan peniaga Cina dan menasihatkan orang Melayu memboikot peniaga Cina.

Ketua DAPSY Malaysia, Teo Kok Seong berkata, kenyataan Ahli Parlimen Bera itu tidak bertanggungjawab, berunsur perkauman dan hasutan yang menyakitkan hati.

“Saya berpendapat bahawa kenyataan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob cuma ingin mengalihkan tumpuan rakyat jelata terhadap kenaikan harga barangan yang bakal berlaku ketika perlaksanaan sistem percukaian GST pada 1 April 2015.

“Selain daripada itu, kenaikan harga barangan yang telah berlaku adalah disebabkan oleh keputusan Kerajaan Pusat dimana beliau merupakan salah seorang anggota di Kabinet untuk memotong subsidi terhadap harga minyak dengan alasan meringankan beban Kerajaan Pusat,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

(DISYORKAN BACA – Ismail Sabri Mengaku Suruh Boikot Peniaga Cina Tamak)

Kok Seong yang merupakan Ahli Parlimen Rasah menambah, Kerajaan Pusat telah menaikkan harga petrol sebanyak dua kali selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) iaitu 20 sen pada September 2013 dan 20 sen pada Oktober 2014.


Katanya, siri kenaikan seperti kos pengangkutan dan lain-lain merupakan punca utama kenaikan harga barangan.

“Sebagai seorang menteri yang bertanggungjawab, beliau sepatutnya mengingatkan kerajaan pusat agar jangan lupa menunaikan janji Barisan Nasional ketika PRU-13 iaitu menangani kos sara hidup rakyat.

“Tetapi bukannya mengalih tumpuan rakyat jelata terhadap masalah kos sara hidup. Jangan pandang rendah terhadap kematangan dan kemampuan rakyat, mereka tahu siapakan yang sebenarnya menyebabkan kos sara hidup meningkat,” katanya.

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori