Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Kes Tembak Ejen Hartanah,...

KUALA LUMPUR - Polis menahan seorang pekerja kilang yang disyaki terlibat dalam kes...

Gempa Bumi Kuat Di...

KUALA LUMPUR - Satu gempa bumi kuat berukuran 7.6 pada skala Richter berlaku...

[TIDAK RASMI] Reezal Merican...

KEPALA BATAS : Keputusan tidak rasmi menyaksikan calon Barisan Nasional (BN), masih lagi...

Khir Toyo Keluar Penjara...

KAJANG - Bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Mohamad Khir Toyo dilaporkan telah diberi...

Kehidupan Berubah Setelah Jadi Wakil Rakyat – Mat Razi

KOTA BHARU – “Saya kini menjalani kehidupan yang jauh berbeza apabila semua rutin kehidupan berubah,” kata Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Kubor yang baharu Mat Razi Mat Ail.

Kini genap seminggu Mat Razi bergelar ‘Yang Berhormat’ dan beliau mengakui perlu mengurus dan membahagikan masa dengan lebih bijaksana.

“Seawal pagi lagi sudah ada yang berkunjung ke rumah saya untuk menyuarakan masalah masing-masing,” katanya ketika mengunjungi pejabat Bernama Biro Kelantan di sini hari ini.

Beliau berkata pada awalnya senario itu “agak luar biasa” buat dirinya namun dapat menyesuaikan diri dengan keadaan itu beberapa hari kemudian.

Mat Razi bagaimanapun memberitahu beliau sememangnya sudah bersedia untuk berdepan semua itu lebih-lebih lagi dalam memenuhi permintaan rakyat.

Mat Razi diumumkan sebagai wakil rakyat bagi kerusi Dewan Undangan Negeri  Pengkalan Kubor selepas memperoleh 9,961 undi pada pilihan raya kecil bulan lalu menewaskan calon PAS Wan Rosdi Wan Ibrahim yang mendapat 7,326 undi dan calon Bebas Izat Bukhary Ismail (38 undi).


PRK itu berlangsung pada 25 Sept susulan kematian wakil rakyat terdahulu, Allahyarham Datuk Noor Zahidi Omar.

Menurut Mat Razi, jika sebelum ini setiap hari dia perlu bertemu majikan sebelum memulakan tugas, kini dia pula yang menjadi ‘tuan’ untuk mengatur semua gerak kerja hariannya.

Dalam kesibukan itu, Mat Razi berkata beliau tetap meluangkan masa dengan keluarga terutama anak-anak di rumah.

“Selepas solat Maghrib saya tetap mengambil masa lebih kurang sejam untuk mengajar dua orang anak belajar mengaji al-Quran,” katanya.

Mat Razi berkata beliau akan berusaha menggalas amanah yang diberi oleh penduduk Pengkalan Kubor dengan sebaik mungkin. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori