Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Mangsa Banjir Di Sabah...

KUALA LUMPUR - Jumlah mangsa banjir di Sabah terus meningkat dan di Sarawak...

Seram: Gambar ‘Hantu’ Muncul...

SEKEPING gambar satu kemalangan jalan raya telah tersebar dengan meluas susulan terdapat figura...

2 Beradik Dera Pembantu...

BUKIT MERTAJAM - Dua beradik yang direman empat hari berhubung kes kematian pembantu...

Pelawak Tempatan Perlu Elak...

TIDAK dapat dinafikan, lawak di atas pentas merupakan sesuatu amat sukar dilakukan. Ia...

Kamalanathan Nyata Hasrat Tanding Pemilihan MIC

SUNGAI PETANI – Anggota Jawatankuasa Kerja Pusat (CRW) MIC yang juga Timbalan Menteri Pendidikan, P. Kamalanathan berhasrat bertanding dalam pemilihan parti itu bulan depan.

Beliau bagaimanapun belum memutuskan jawatan yang akan ditandinginya, sama ada Naib Presiden atau anggota Majlis Tertinggi (MT).

“Saya belum buat keputusan lagi, saya sedang dapatkan nasihat daripada pemimpin tertinggi, saya ingin mendapatkan respons dan nasihat mereka, ada masa lagi untuk saya membuat keputusan.

“Tetapi yang pasti, saya akan bertanding, saya tidak akan bertanding jawatan Presiden mahupun Timbalan Presiden, itu sudah selesai, tinggal jawatan Naib Presiden dan Ahli Majlis Tertinggi (MT),” katanya kepada media selepas menghadiri Majlis Penyerahan Peruntukan Khas kepada empat Sekolah Kebangsaan Tamil (SJKT) di Kedah di sini, malam Khamis.

Hadir sama, Anggota Dewan Negara yang juga Pengerusi Badan Perhubungan MIC Kedah, Senator Datuk Jaspal Singh.

Kamalanathan berkata beliau berpuas hati dengan perjalanan pemilihan MIC kali ini dan memuji tindakan Presiden MIC, Datuk Seri Dr S. Subramaniam, mewujudkan jawatankuasa tentang politik wang.


Terdahulu beliau menyerahkan sumbangan RM250,000 kepada empat SJKT di Kedah, iaitu SJKT Ladang Buntar (RM30,000); SJKT Ladang Sungai Raya (RM50,000); SJKT Palanisamy Kumaran (RM70,000) dan SJKT Ladang Wellesley (RM100,000).

Sumbangan fasa pertama ini katanya merupakan peruntukan Kerajaan Persekutuan melalui Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM), di bawah Pakej Rancangan Khas 2013 untuk membaik pulih dan menaik taraf kemudahan sekolah Tamil.

“Lebih 150 sekolah dikenal pasti untuk menerima bantuan penyelenggaraan ini, yang akan diberikan secara berterusan, sehingga sebelum akhir bulan ini,” katanya.

Sementara itu, Kamalanathan berkata bagi Pakej Rancangan Khas 2012, 39 SJKT menerima bantuan penyelenggaraan dengan 37 daripadanya diberi surat lantikan kontraktor.

Daripada 37 sekolah itu, 50 peratus daripada sekolah terbabit telah memulakan projek, manakala baki 50 peratus sedang dalam proses mendapatkan kelulusan merancang daripada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT), katanya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori