Thursday, April 18, 2024

Creating liberating content

Sarawak Buat Keputusan Bijak...

KUCHING - Sarawak membuat keputusan bijak apabila bersetuju menjadi pihak kepada pembentukan Malaysia setelah menandatangani Perjanjian...

“Tergamak Ibu Buang Saya...

BAYI lelaki seberat kira-kira 2.6 kilogram ditemui dalam keadaan lemah di dalam mangkuk...

Pegawai Kanan Polis Antara...

IPOH - Seorang pegawai kanan polis berpangkat ACP antara tiga individu direman hari...

Video: Remaja ‘Tanggang’ Pukul...

SANGAT biadap, itulah perkataan yang boleh digambarkan mengenai video tindakan seorang anak lelaki...

DAP Sedia Kerjasama Dengan BN Bantu Mangsa Banjir

KUALA LUMPUR – DAP bersedia untuk bekerjasama dengan kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi membantu mangsa banjir di beberapa negeri terutama di pantai timur.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, DAP sanggup mengenepikan perbezaan dengan BN dan bekerjasama dalam usaha bantuan banjir sebagai satu pasukan.

“Kami bersedia untuk membantu mereka yang memerlukan dalam bencana banjir terburuk negara dan kami berharap kesediaan kami itu akan dibalas sama,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Kit Siang berkata, bencana banjir tahun inin adalah bencana alam yang bertambah parah akibat daripada kegagalan yang disebabkan manusia dan ketamakannya.


Dakwanya, bencana itu itu juga petanda rakyat perlu bersatu padu tanpa mengira kaum, agama, daerah mahupun garis politik demi membant mereka yang memerlukan.

“Terdapat juga usaha-usaha tersusun untuk membanjiri laman twitter saya dalam masa dua hari lalu dengan lebih 50 tweet dengan mesej yang tidak masuk akal.

“Semua ini adalah usaha mengalih perhatian yang kebudak-budakan di saat negara sedang berhadapan malatapetaka yang begitu dahsyat,” dakwanya. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori