Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Sibuk Kecam Kelantan, Pulau...

SEJURUS selepas menghalakan kritikan kelemahan pentadbiran kepada negeri Kelantan, negeri yang Lim Guan...

Pengurusan Kes Peguam Kamal...

JOHOR BAHRU - Mahkamah Sesyen di sini hari ini menetapkan 25 Okt depan...

Jangan Takut! Vaksin AstraZeneca...

SEREMBAN - Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengulangi kenyataan bahawa vaksin AstraZeneca adalah selamat...

Ancaman IS Di Sabah...

LABUAN - Ancaman kumpulan militan Islamic State (IS) di Sabah akan menjadi serius...

Petua BARU & MUDAH Ketahui Jantina Anak Dalam Kandungan

SEMUA pasangan yang berkahwin pastinya bersetuju bahawa mengetahui jantina anak merupakan antara saat yang dinanti-nantikan apabila isteri disahkan hamil.

Walaupun dalam zaman serba moden ini, ada bermacam-macam cara untuk mengetahuinya seperti melakukan ujian 3D/4D, namun, masyarakat kita masih lagi gemar mengikuti petua-petua lama untuk mengesan jantina bayi.

BoyOrGirl

download

Antara yang paling popular adalah percaya bahawa perut kelihatan boyot ke hadapan dan kelihatan tajam adalah sedang mengandungkan anak lelaki manakala, perut kelihatan bulat sedang mengandungkan anak perempuan.

web

Selain itu, ada juga yang menggunakan petua di mana mengikat cincin perkahwinan pada benang lalu gantung di atas perut. Jika cincin tersebut berpusing-pusing bermakna wanita itu sedang hamil anak lelaki.

Bagaimanapun, petua-petua ini boleh dianggap sudah ‘basi’ dan banyak dikongsikan di mana-mana blog.


Oleh itu, kami ingin perkenalkan satu petua baharu dari seorang netizen menerusi laman Facebook ‘Info Ibu Hamil’ yang kami rasakan amat mudah untuk diamalkan.

“Petua ni saya dapat masa kursus kerja, ada seorang pensyarah yang bagi. Masa tu umur baru 21 tahun tapi saya ingat sampai saya hamil anak sendiri masa umur 24 tahun sebab selalu tolong kirakan untuk kawan-kawan dan semua kiraan betul.

“CARANYA: Bulan last period dicampurkan (+) umur kita masa last period tu (ikut bulan). Jika hasil genap anak perempuan dan jika hasil ganjil anak lelaki.

“Contoh saya last period Disember 2014 masa tu umur dah cukup 24 tahun (birthday Ogos). Jadi 12+24=36 (genap). Masa detail scan saya tak terkejut pun doktor bagitahu yang saya hamil baby girl,” tulisnya.

Semoga petua ini memberi manfaat kepada bakal-bakal ibu. Namun, harus diingat bahawa tuhan yang menentukan segala-segalanya.

Apa yang penting, bayi yang dilahirkan berada dalam keadaan sihat walafiat. – MYNEWSHUB.TV

  • Lagi berita berkaitan:
  • bayi

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori