Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

SST Akan Menyusahkan Rakyat...

KUALA LUMPUR - Rakyat akan mengalami kerugian yang lebih sekiranya cukai barang dan...

Tular Wanita Selamba Bawa...

SATU gambar menunjukkan seorang wanita membawa buaian dalam Transit Aliran Massa (MRT) mengejutkan...

UMNO Perlu Ada Roh...

KUALA LUMPUR – Roh pembangkang perlu wujud dalam DNA UMNO bagi memastikan parti...

Haram Guna Kadbod Wajah,...

MUFTI Perak, Tan Sri Dr. Harussani Zakaria menjelaskan penggunaan iklan kadbod, patung plastik...

Kes Kemalangan Di DUKE 90 Peratus Siap – Polis

KUALA LUMPUR – Siasatan terhadap kes kemalangan yang membabitkan tiga kematian di Lebuhraya DUKE awal pagi Sabtu lalu sudah 90 peratus siap, kata Ketua Trafik Pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Datuk Mohd Fuad Abd Latiff.

Beliau berkata siasatan dijalankan daripada pelbagai sudut dengan mengambil kira bagaimana pelanggaran berlaku serta mengenal pasti beberapa individu yang dipercayai menjadi punca kemalangan.

Beliau juga berkata pembabitan Institut Penyelidikan Jalan Raya Malaysia (MIROS) dalam siasatan polis juga tidak diperlukan kerana peranan badan itu adalah untuk menjalankan penyelidikan dalam aspek keselamatan jalan raya.

“Saya terpanggil untuk merujuk kenyataan Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Ab Aziz Kaprawi yang menyatakan terdapat banyak pihak mempertikaikan kemalangan antara dua kereta Perodua MyVi dengan pacuan empat roda model Pajero Sports, hari ini.

“Ingin dijelaskan, rata-rata di media sosial, isu hanya mempertikaikan mengenai kegiatan kereta berlumba dengan kelajuan yang tinggi sehingga menyebabkan kemalangan maut itu,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Sehubungan itu, Mohd Fuad berharap orang ramai tidak membuat sebarang kenyataan yang boleh menimbulkan spekulasi negatif sehingga membangkitkan ketidakpuasan hati masyarakat terhadap PDRM.


Semalam, Abdul Aziz berkata MIROS akan bekerjasama dengan polis bagi membantu siasatan berhubung nahas di Lebuhraya DUKE itu.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira 1.05 pagi itu, sepasang suami isteri dan bayi perempuan mereka berusia tujuh bulan maut dalam kemalangan membabitkan tiga buah kenderaan di Km 6.2 Lebuhraya DUKE dari arah Ulu Klang menghala Jalan Duta.

Mereka ialah Fairuz Nizam Husain, 35, isterinya Nova Safitri Azhari, 25, dan bayi mereka Nur Firuza Annisa. – BERNAMA


Nahas DUKE: CCTV Tunjukkan Lebih Dari 6 Myvi… by mynewshub

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori