Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Tiga Pelajar Maut Tembok...

JAKARTA - Tiga pelajar maut manakala dua lagi cedera selepas tembok sempadan sebuah...

Azab Bila Terpaksa Buang...

DAPAT dibayangkan bagaimana sakitnya Pasuda Reaw, 21, berdepan dengan parut tatu selepas usahanya...

Mahkamah: Isteri Didakwa Cederakan...

SEREMBAN - Seorang wanita Tamil Sri Lanka mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di...

Agong Perkenan Terima Menghadap...

PUTRAJAYA - Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah hari ini...

Dokumen Sulit “Langkah Kajang” Bocor?? Strategi Jahat Terdedah

Hari ini, dikhabarkan ada dokumen sulit dan rahsia berkaitan Langkah Kajang oleh Parti Keadilan Rakyat sudah tersebar serta didedahkan pihak tidak diketahui di laman sosial Facebook secara meluas.

Dokumen yang bertajuk “Ringkasan Eksekutif : Langkah Kajang, Selangkah Ke Putrajaya” setebal kira-kira enam mukasurat dengan penjelasan ringkas berkaitan Langkah Kajang.

Daripada apa yang tertulis di dalam dokumen itu, strategi Langkah Kajang dilaksanakan semata-mata untuk meletakkan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor untuk akses kepada rizab negeri berjumlah RM3.2 Bilion.

[BACAAda Yang Tak Puas Hati Sebab Saya Lawan ‘Langkah Kajang’]

Dana berkenaan akan digunakan kemudiannya oleh PKR untuk membiayai kempen yang cukup lama perancangannya untuk melancarkan serangan demi serangan kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) seterusnya menggulingkan kerajaan.

“Strategi ini dinamakan Langkah Kajang kerana satu Pilihan Raya Kecil akan diaturkan di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) N25 Kajang bagi membolehkan Anwar bertanding di kerusi DUN Selangor seterusnya menjadi Menteri Besar Selangor menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim,” menurut dokumen itu.

LangkahKajang_2 LangkahKajang_3

Selain itu, dalam bahagian penjelasan ringkas Langkah Kajang, ia turut memaklumkan bahawa kegagalan Pakatan Rakyat (PR) membentuk kerajaan Persekutuan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 adalah kerana kekangan kewangan.

Oleh itu, strategi baru itu dirangka bagi memastikan kewangan PR adalah mencukupi untuk menumbangkan kerajaan BN.

“Langkah Kajang dirangka dan digubal bagi memastikan kemampuan PR adalah mencukupi seterusnya kejayaan Langkah Kajang ini akan meranapkan keupayaan kewangan BN menjelang dan semasa PRU14.

“Langkah Kajang ini diadun dengan pelbagai strategi peringkat tinggi melibatkan pengambilan untung dari pasaran saham tempatan seterusnya menyerang kepentingan strategik kewangan BN,” menurut apa yang tertera di dokumen itu.

Antara tulisan yang membimbangkan di dalam dokumen berkenaan ialah kesudian beberapa orang taikun yang bersedia menyumbangkan sejumlah wang secara konsisten untuk kejayaan PR.

LangkahKajang_4 LangkahKajang_5

“Menerusi Proksi Pakatan, Tabung Khas daripada kutipan ‘tidak terancang’ secara konsisten dari rakan perniagaan di Selangor. Kelulusan serta kerjasama Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) bagi meluluskan Lesen Pusat Hiburan, Pusat Rehat dan Spa amatlah penting bagi melancarkan urusan ini.

“Sejumlah 273 taikun telah bersetuju untuk menyumbang secara konsisten RM50,000 sebulan bagi tujuan membiayai kempen Langkah Kajang dengan hasil sebanyak RM13.6 juta sebulan.


“Sebaik sahaja Khalid digugurkn, sejumlah RM50,000 akan disalurkan kepada setiap cabang seluruh negara bagi membiayai pergerakan mereka. Bakinya akan dijadikan Bajet Tergempar untuk membiayai program tertentu.

“Dana ini akan diuruskan secara bersama oleh Setiausaha Agung dan Pengarah Strategi,” menurut dokumen berkenaan.

PR sudah pun menyatakan komitmen untuk menggunakan dana khas dari kerajaan Negeri Selangor untuk digunakan bagi membiayai kempen peperangan siber dengan pembelian alat komunikasi untuk tentera siber mereka.

Menurut dokumen itu, kempen yang diadakan secara berterusan akan mewujudkan persepsi yang bepanjangan.

“Oleh kerana itu, PR menerusi dana khas Kerajaan Negeri Selangor akan menubuhkan Pusat Latihan Propaganda Politik yang akan melatik sekitar 50 orang dari seluruh negara setiap bulan.

“Latihan ini akan dimulakan dengan latihan kepada semua Jawatankuasa Cabang seluruh Malaysia.

“Latihan Intensif Propaganda Siber ini akan dilakukan dengan kepakaran dari Institusi Pengajian Tinggi Dalam dan Luar Negara. Insentif seperti pemberian gajet akan mula diagihkan 24 bulan menjelang PRU14 hasil dari dana yang diperolehi dari Serangan Kajang.

LangkahKajang_6 LangkahKajang_7

“Sejumlah 3,800 unit alat mobil jenama Samsung akan ditender sebaik sahaja Menteri Besar Selangor yang baru dilantik dengan nilai RM7.6 juta untuk membolehkan semua Ketua Cabang dan Jawatankuasa Cabang seluruh Malaysia mempunyai akses internet,” menurut dokumen berkenaan.

Menjelang 24 bulan sebelum PRU14, sejumlah 5,000 unit komputer riba dengan nilai anggaran RM10 juta akan diagihkan kepada petugas siber PR di seluruh negara.

Pihak PKR pastinya mesti tampil dan menjawab segala isi kandungan di dalam dokumen ini yang terang-terang mahu menyalahgunakan dana kerajaan negeri Selangor demi kepentingan politik mereka yang ingin menguasai Putrajaya.

Andai dokumen ini palsu, pihak PKR harus segera membuat laporan polis dan penafian terperinci.

Anda lihat dan baca sendiri petikan-petikan gambar dari dokumen berkenaan. – Mynewshub.my, 20 Ogos 2014

Oleh : KUMBANG WIRA 

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori