Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Video: “Pagar Rumah Pun...

POLIS kini memburu dua lelaki yang melarikan dua pagar besi dari sebuah rumah...

Kejadian Mencuri Meter Air...

KULIM - Penduduk di beberapa taman perumahan di sini kini resah dengan kejadian...

ATF Medan Uji Prestasi...

KUALA LUMPUR - Kejohanan Trek dan Padang Asia (ATF) ke-22 di India menjadi...

Betty Dedah Sikap Sebenar...

RAMADAN kali ini cukup bermakna dan memberikan kegembiraan yang berbeza buat pelakon terkenal,...

Bangsat Punya Honda Weststar Jalan Ulu Kelang

Jumaat lepas, rakan penulis menerima panggilan telefon daripada pusat servis kenderaan Weststar di Jalan Ulu Kelang memaklumkan beliau memenangi hadiah cabutan bertuah sebuah i-pad mini.

Sebenarnya beliau tak tahu menahu sangat pasal cabutan bertuah itu kerana beliau tak join atau isi sebarang borang untuk join cabutan berkenaan.

Rupanya, selepas dapat panggilan tu baru beliau tahu yang pusat servis itu sendiri ada inisiatif memasukan nama dalam kotak untuk cabutan bertuah.

Maknanya bukan orang join atas kerelaan sendiri, diaorang yang bagi masuk… kononnya salah satu strategi marketing la tu.

Oklah… so petang tadi beliau kosongkan sedikit jadual kerja dan singgah la nak ambik.

Tetiba budak jaga kuanter tu cakap perlu ada sekeping kertas apa tah kalau nak tuntut hadiah tu.

Kawan penulis takda pun ingat ada dapat kertas tu ke apa…masa servis bulan 10 tu…dia bayar dan terus blah ambik kereta… takda pun dapat apa-apa kertas atau dimaklumkan pasal cabutan bertuah.

Yang paling sial dan gampang punya pusat servis ni… kau yang pandai-pandai nak buat cabutan bertuah tanpa orang bagi kebenaran atau dimaklumkan pasal hal itu…lepas tu kau nak letak syarat untuk benda tak masuk akal.

Yang menariknya… pusat servis tu dah ada semua butiran termasuk nama dan nombor kereta pemenang kononnya bertuah tu… tapi pasal kertas kecik sekeping yang tulis entah apa… dia kata tak boleh bagi hadiah tu.

Susah sangat ke… kau dah call pelanggan kau suruh datang… kau cek mykad dan buku servis dia…dah confirm.. bagi ajelah… kau yang gatal-gatal nak buat cabutan bertuah untuk pelanggan kau kan…jangan la persusahkan orang lagi.


Bangsat punya Weststar Honda Jalan Ulu Kelang… ni ke cara kauorang layan pelanggan kau orang?

Kau buat macam orang kemaruk sangat dengan hadiah kau tu… sedangkan kau yang pandai-pandai buat cabutan bertuah apa semua.

Orang datang servis tempat kau bayar … bukan free…kau yang pandai-pandai nak buat cabutan bertuah…lepas tu malukan pelanggan depan orang lain.

Kawan penulis tu lagi segan pasal bertembung dengan kawan lain kat pusat servis tu… yang bertanya apa yang berlaku… tak ke malu seolah-olah nampak kemaruk nak i-pad sedangkan dia datang selepas dihubungi.

Ni la binses Melayu… maju sikit dah la mula layan orang cam bangsat…

Kawan penulis tu kata… gi mampus la dengan Weststar Honda Jalan Ulu Kelang.

Mungkin memang itu kot yang sepatutnya… Honda yang sudah dipanggil semula beberapa kali di seluruh dunia sebab kelemahan model yang dikeluarkan… bagi perhatian sikit la kat pusat-pusat servis camni…

Takda Honda… ada berlambak lagi jenama kereta lain kat negara ni…

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori