Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

PM Najib Ucap Takziah...

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengucapkan...

Akta MKN Tidak Beri...

KUALA LUMPUR - Dakwaan pembangkang kononnya Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) 2016 memberi...

Imigresen Sarawak Tahan 29...

KUCHING - Sebanyak 27 warga Indonesia serta masing-masing satu warga China dan Bangladesh...

Doktor Gigi Awet Muda,...

LEE Sujin, telah berkhidmat selama 16 tahun sebagai doktor gigi dan di sebalik...

Chef Wan Hentam Saudara Pemalas Di Pagi Raya

Chef Wan bersama-sama cucunya di hari raya.
Chef Wan bersama-sama cucunya di hari raya.

KEBIASAANNYA dalam saudara-mara pasti ada satu dua orang yang berat tulang nak membantu dalam melancarkan proses persiapan menyambut hari lebaran.

Nak kena disuruh, barulah bergerak kerjanya.

Rupa-rupanya bukan orang biasa je mengalami perkara sebegini, chef selebriti terkenal, Chef Wan turut terpalit sama dengan masalah sebegitu rupa.

Baru-baru ini, Chef Wan menghamburkan kekesalannya dengan sikap sesetengah saudara maranya yang berat tulang nak membantu selain tidur membuta di pagi hari raya.

Kekesalan itu diluahkan menerusi satu entri di laman Instagram beliau yang mana Chef Wan memuat naik foto anak buahnya yang masih tidur di pagi raya sedangkan sudah pukul 9 pagi.

chef wan1

“By 9AM dah tak tahan lagi mula la mulut saya mengharuk satu rumah which like a yearly affair. Bangun bangun rasa nak sepak sepak sahaja manusia yang malas ini dari membuta sehingga matahari tu suluh ke jubur.”

“Ada yang tak mandi lagi dah mengadap TV pagi buta tergolek macam ikan buntal dah tak laku.


“I told my mother loud and clear and menyindir (tetapi) faham ke muka muka tebal yang tak tahu malu ni. Rumah ni bukan hotel ada barua to run around to feed some of them 3 meals a day!

“I am sure I am not the only one in Malaysia facing this issue with all this lazy and useless people. They are like parasite in our life. As far as I am concern mampus kau org la tak suka aku pun yang salah tetap salah. Ubah la sikap pemalas tu!”, luah chef nombor satu negara itu.

Ada betulnya teguran Chef Wan tu, kalau dah bermalam di rumah orang walaupun saudara sendiri, kita kenalah pandai-pandai bawa diri. Janganlah pula tidur macam kat rumah sendiri.

Kan dah kena sound dengan Chef Wan.

Tapi ada juga yang berpendapat Chef Wan tidak sepatutnya memuat naik entri sebegini kerana beliau boleh sahaja bercakap direct kepada saudara maranya daripada memalukan mereka sedemikan rupa.

Buat anda yang ada habit berat tulang dan lambat bangun pagi tu, baik ubah segera sikap, kang tak pasal-pasal saudara anda pula muat naik entri yang sama dalam media sosial mereka. Opsss.. – MYNEWSHUB.CC

Chef Wan ‘mengamuk’ resepi tradisional dipermainkan

2 KOMEN

  1. Salam org kaya!! Klu ia pun dma tido smpi lewat pagi . Jgnlah sebarkn pda semua org ?? 2 kn saudara sendiri .klu rasa x ada iklas dllm hati x payah pnggil saudara mara.
    X thulah klu dtuk wan x thu rasa malu ??
    ITU KAN SAUDARA MARA SENDIRI !!! DAN INIKAN RAYA!!!!!!

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori